سیستم نرم افزار فروشگاهی و انبار بارکدی

آموزش
شناسایی خودكار

شناسایی خودكار

  • 25 فروردین 1395
  • 1810
  • 0
عبارت شناسایی خودكار، به هر گونه تشخیص الگو به وسیله ماشین اطلاق می شود. این تكنولوژی رابطه تنگاتنگی با علوم الكترونیك و كامپیوتر داشته و سابقه پیدایش و تكوین آن به دهه 30 و 40 میلادی باز می گردد که ضرورت توجه و بكارگیری این تكنولوژی اكنون غیر قابل تردید است .
پانزدهم شهریورتولد نورمن وودلند مخترع بارکد

پانزدهم شهریورتولد نورمن وودلند مخترع بارکد

  • 25 فروردین 1395
  • 1694
  • 0
93 سال پیش در چنین روزی نورمن ژوزف وودلند مهندس مکانیک و مخترع آمریکایی در آتلانتیک سیتی نیوجرسی چشم به جهان گشود. بعد از اتمام دوره دبیرستان خود در نیوجرسی وارد دانشگاه درکسل شد و از این دانشگاه با مدرک مهندسی مکانیک در سال ۱۹۴۷ فارغ التحصیل شد.
تاریخچه بارکد

تاریخچه بارکد

  • 25 فروردین 1395
  • 1769
  • 0
تاریخچه بارکد ايده بارکد بوسيله Norman Joseph Woodland و Bernard Silver بوجود آمد . در سال 1948 آنها از دانشگاه Drexel فارغ التحصيل شدند. آنها بعد از شنيدن اينکه رئيس يک شرکت فروش مواد غذايي مي خواست روال پرداخت قيمت کالا را خودکار کند اين ايده را خلق کردند.    
مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت

مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت

  • 25 فروردین 1395
  • 2075
  • 0
  مهندس فارغ التحصیل 1949 مسیر ما را در check out تغییر داد ولی ممکن شدن آن برای تکنولوژی بیش از 20 سال به طول انجامید. سیستم بارکدی که توسط نورمن جوزف وودلند اختراع شده بود، اکنون برای ردیابی اطلاعات و فروش محصولات در سراسر جهان استفاده شده است. نورمن جوزف وودلند (Norman Joseph Woodland)، مخترع بارکد که تقریبا بروی هر محصول در فروشگاه های سراسر جهان برچسب زده شده است، در 9 دسامبر 2012 در سن 91 سالگی چشم از جهان فرو بست.
اینفو گرافیک: همه چیز درباره بارکد، به مناسبت تولد شصت سالگی آن

اینفو گرافیک: همه چیز درباره بارکد، به مناسبت تولد شصت سالگی آن

  • 25 فروردین 1395
  • 1746
  • 0
17 اکتبر، /۱۶ مهرماه ۹۱، تولد ۶۰ سالگی بارکد بود، فناوری که همه چیز را دستخوش تغییر کرد و امروزه با نگاهی به اطراف خود انواع و اقسام آن را در صنعت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم. در این مقاله که در قالب اینفوگرافیک تهیه شده، مروری بر تاریخچه بارکد نموده و نگاهی به موارد جالب پیرامون آن می‌اندازیم.
بارکد خوان چیست؟

بارکد خوان چیست؟

  • 25 فروردین 1395
  • 2156
  • 1
 بارکدخوان وسیله ای الکترونیکی است که با تابش پرتوهای نور به بارکد کالا، اطلاعات مربوط به آن را تشخیص می دهد.از این وسیله در فروشگاه ها، انبارها، مجتمع های تولیدی و ... استفاده می شود. این دستگاه مانند یک اسکنر معمولی، شامل یك منبع نور، یک لنز و یک حسگر نوری تبدیل كننده پالس های نوری به الكتریكی است. علاوه بر آن، تقریبا تمام بارکد خوان ها شامل مدارات دریافت كننده بارکد و تجزیه و تحلیل داده های تصویر ارائه شده توسط سنسور و ارسال مطالب بارکد به پورت خروجی میباشند.
بارکد چیست؟

بارکد چیست؟

  • 25 فروردین 1395
  • 2410
  • 1
از بدو پيدايش باركد، در اوائل دهه 50 ميلادی، اين تكنولوژی باعث تسريع بسيار زياد در چرخش كالاها و اطلاعات در دنيـای صنعت و تجارت شده است. امروزه سيستم های مبتنی بربـاركـد ، به علت حذف ورود اطلاعات از طريق صفحه كليد و از بين بردن احتمال بروز خطای انسانی در وارد ساختن اطلاعات پايه به كامپيوترها، نقش بسيار مهمی در امر تجارت در صحنه اقتصاد بين المللی بازی می كنند.
مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت

مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت

  • 01 اردیبهشت 1395
  • 1927
  • 0
مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت مهندس فارغ التحصیل 1949 مسیر ما را در check out تغییر داد ولی ممکن شدن آن برای تکنولوژی بیش از 20 سال به طول انجامید. سیستم بارکدی که توسط نورمن جوزف وودلند اختراع شده بود، اکنون برای ردیابی اطلاعات و فروش محصولات در سراسر جهان استفاده شده است. نورمن جوزف وودلند (Norman Joseph Woodland)، مخترع بارکد که تقریبا بروی هر محصول در فروشگاه های سراسر جهان برچسب زده شده است، در 9 دسامبر 2012 در سن 91 سالگی چشم از جهان فرو بست. بنا به گفته دخترش، سوزان وودلند از نیویورک، وودلند در روز یکشنبه در ادجواتر نیوجرسی، بدلیل اثرات بیماری آلزایمر و عوارض ناشی از کهولت سن درگذشته است. سوزان وودلند گفت: وودلند و برنارد سیلور (Bernard Silver) دانشجویان دانشگاهی که در حال حاضر درکسل (Drexel University) نامیده می شود د...
تکنولوژی‌های جدید بارکد

تکنولوژی‌های جدید بارکد

  • 01 اردیبهشت 1395
  • 1747
  • 0
تکنولوژی‌های جدید بارکد جهان امروز با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید همواره مورد تحول است. این تحولات باعث شده که سیستم‌ها و فرآیندهای موجود با عرصه‌های جدید روبه‌رو شود، در مورد بارکد نیز تکنولوژی‌های جدید موجب شده است تا کاربردهای وسیع‌ تر و جدیدتری برای بارکد ایجاد شود، به ‌‌تازگی سری جدیدی از سیستم‌های بارکد طراحی شده است که از تکنولوژی میکروچیپ به جای خطوط عمودی سیاه و سفید استفاده می‌برد، این سیستم که توسط متخصصان دانشگاه MIT طراحی شده است، کد الکترونیکی محصول (Electronic product Code) نام دارد. میان (EPC) و بارکدهای معمول تفاوت‌هائی وجود دارد. برای مثال، (IPC) برای هر شی‌ای در سیستم‌، یک شناسه مخصوص تولید می‌کند در حالی‌که در سیستم‌های معمول ب...
بارکد ضرورت انکارناپذیر صنایع امروز

بارکد ضرورت انکارناپذیر صنایع امروز

  • 01 اردیبهشت 1395
  • 1731
  • 0
بارکد ضرورت انکارناپذیر صنایع امروز بارکد خطوط تاریک و روشنی است که روی بسته‌بندی کالاها چاپ می‌شود و حاوی اطلاعات مربوط به کالا و دارای معانی خاص است. در واقع بارکد یک زبان توافق شده ی جهانی برای امور تجاری است. به‌طور کلی در حال حاضر در مقوله شماره‌گذاری کالاها (بارکد) دو استاندارد معروف به‌نام‌های (EAN) و (UPC) در جهان وجود دارند که استاندارد EAN در اروپا و اکثر کشورها رواج داشته و نظام UPC بیشتر در آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رابطه با ضرورت استفاده از رمزینه (بارکد) به جرأت می‌توان گفت کشورهائی که در آینده از بارکد و استانداردهای مربوط به آن استفاده نکنند، نمی‌توانند به فعالیت تجاری بپردازند. امروزه با جهانی شدن بازار مصرف کالاها، تولیدکنندگان با استفاده از (بارکد)، محصول...
بارکد های رنگی

بارکد های رنگی

  • 01 اردیبهشت 1395
  • 1818
  • 0
بارکد های رنگی فناوری بارکد رنگی با ظرفیت بالا (HCCB) متعلق به شرکت مایکروسافت، که در مطالعات و تحقیقات این شرکت توسعه داده شده، در شناسایی محصولات تجاری مانند تصاویر و بازی های ویدیویی سودمند است. مدیر بخش مهندسی تحقیقاتی مایکروسافت می‌گوید که قابلیت این بارکدها توانایی ذخیره نمودن داده‌های بیشتر در فضای کوچکتر است، که منبع غنی اطلاعاتی برای صنایع و مشتریان را فراهم می‌نماید.  این نوع بارکد مزیت‌های مختلفی در مقایسه با بارکدهای سیاه‌ و سفید کنونی که مشتریان روی کالاها مشاهده می‌کنند، ارائه می‌دهد.  تجربه جدید مشتری، جذابیت‌های ظاهری، نکات زیبایی‌‌شناختی و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌تر از جمله آنها است. بارکد مذکور، برای تولیدکنندگان صوتی‌تصویری، فناوری‌های تشخی...
کارت های پی وی سی

کارت های پی وی سی

  • 18 اردیبهشت 1395
  • 2513
  • 0
کارت هوشمند به نوعی از کارت های PVC اطلاق می شود که دارای حافظه و پردازنده می باشند و توانایی ذخیره و پردازش انواع اطلاعات از جمله اطلاعات پرسنلی و مالی را دارند.
سیستم لیبلینگ کالا

سیستم لیبلینگ کالا

  • 18 اردیبهشت 1395
  • 1832
  • 0
سیستم لیبلینگ کالا امروزه در دنياي بسته‌ بندي زندگي مي‌كنيم. زندگي ما پيش از آنچه فكر مي‌كنيم، عملاً به جعبه‌ها، شيشه‌ها و پوشش‌هاي مختلف وابسته است. تمام اشيا و وسايل اطراف ما، به نوعي با بسته محصور شده‌اند. خودرو زير پوشش خود، مواد غذايي مصرفي در قوطي، پاكت و شيشه يا جعبه و تمام وسايلي كه هر روز مورد استفاده ما قرار مي‌گيرند از صابوني كه براي شست‌وشوي دست و صورت مورد استفاده قرارمي‌گيرد تا خمير دندان، پوشاك، همه و همه را به صورت بسته‌بندي شده مي‌بينيم، لمس مي‌كنيم، حمل مي‌كنيم و مصرف مي‌كنيم، در نگاهي وسيع‌تر، بسته‌بندي جزيي از زندگي، كار و خانه ما شده است كه خود را به‌طور آشكار در خانه، خيابان و اداره نشان مي‌دهد.
برچسب (لیبل) و انواع آن

برچسب (لیبل) و انواع آن

  • 18 اردیبهشت 1395
  • 3117
  • 1
انواع برچسب (لیبل)    برچسب کاغذی ( Paper Label ) برچسب متال ( Metal Label ) برچسب پی وی سی ( Pvc Label ) برچسب بی رنگ و شفاف (Transparent Label) برچسب سکوریتی (Security Label ) برچسب اموال (Asset Label) برچسب پشت متال (Back Metal Label ) برچسب وُید  (Void Label ) برچسب حرارتی  (Thermal Label)  تگ لیبل (برچسب امنیتی) (Tag Label) لیبل تایوک (Tywac Label) رول پارچه ای (Fabric Roll )
ريبون و انواع آن

ريبون و انواع آن

  • 18 اردیبهشت 1395
  • 1851
  • 1
ريبون چيست؟ براي اينكه بتوانيم بر روي انواع برچسب چاپ كنيم بايد از جوهری مخصوص این کار که اصطلاحا ریبون نام دارد استفاده نماییم. همچنين براي هر نوع ليبل، ريبون مخصوص وجود دارد تا بهترين كيفيت چاپ و ماندگاری بدست آيد، با در نظر داشتن خواسته ما از چاپ كه می تواند ماندگاري يا کیفیت و یا قیمت آن باشد ریبون ها انواع مختلفی خواهند داشت.  
صندوق فروش چیست و چرا باید صندوق فروش داشته باشیم؟

صندوق فروش چیست و چرا باید صندوق فروش داشته باشیم؟

  • 04 تیر 1396
  • 1679
  • 0
پیشرفت روزافزون تکنولوژی و به تبع آن تغییر سبک زندگی بشر، نیازهای آدمی را دگرگون ساخته و به تدریج شیوه های جدید جایگزین شیوه های سنتی و قدیمی شده اند. در روزگاری که تمام امور حسابداری در دکان ها و حجره ها با چرتکه انجام می شد شاید کسی باور نمی کرد زمانی برسد که دیگر این وسیله کاربردی نه تنها پاسخگوی شاغلین حرف مختلف نباشد بلکه مخل انجام امور اقتصادی ایشان نیز باشد.
فروشگاه های اینترنتی در ایران و آینده پیش رو

فروشگاه های اینترنتی در ایران و آینده پیش رو

  • 19 شهریور 1396
  • 1682
  • 0
فروشگاه های اینترنتی در ایران و آینده پیش رو در طول چند سال گذشته و در پی رشد ضریب نفوذ اینترنت در ایران با رشد و رونق کسب و کارهای آنلاین در ایران روبرو هستیم، ظهور فروشگاه های اینترنتی که به عرضه کالاهای گوناگون در دنیای مجازی می پردازند یکی از این مواردی است که اگرچه هنوز گروه بزرگی به این روش کسب و کار و خرید و فروش با شک و گمان نگاه می کنند ولی راه اندازی فروشگاه های الکترونیک کمک بزرگی به بسیاری از کاربران اینترنت که خود را شهروندان الکترونیک ایران حساب می کنند کمک کرده است. آمارهای سامانه تجارت الکترونیک پرداخت نشان می دهد هم اکنون تعداد فروشگاه های اینترنتی به بیش از 900 مورد و بیشتر رسیده است. فعالان و دست اندرکاران فروشگاه های اینترنتی با اشاره به رشد تعداد فروشگاه های مجازی و همه گیرشدن خرید و فروش های اینترنتی از عدم دریافت...
 نکات مهم در طراحی فضای فروشگاه ها

نکات مهم در طراحی فضای فروشگاه ها

  • 19 شهریور 1396
  • 1698
  • 0
آیا تا به‌ حال پیش آمده که گرسنه باشید و به سوپرمارکت یا هایپرمارکتی مراجعه کنید و بعد از پایان خرید‌تان از دیدنِ کالاهایی که خریده‌اید و از این‌که خیلی بیشتر از مقداری که در نظر داشته‌اید خرج کرده‌اید شوکه شوید؟ شاید هم بعد از بازگشت به خانه، به کالاهای خریداری‌شده نگاهی بیاندازید و با خودتان فکر کنید: آخه چرا این‌ها رو گذاشتم توی سبد خرید خودم؟! اگر این‌طور است، پس شما هم به دامِ یکی از همان تله‌هایی افتاده‌اید که سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها با به‌کارگیری تکنیک‌های خاص روانشناسی برای شما گسترانیده‌اند تا شما را به خرید بیشتر، بیشتر از حد نیازتان، ترغیب کنند! سال‌هاست که سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها افراد متخصص و روانشناسان زبده را به کار می&...
۵ نکته ی مهم که فروشگاه داران باید بدانند

۵ نکته ی مهم که فروشگاه داران باید بدانند

  • 19 شهریور 1396
  • 1652
  • 0
۵ عامل محرک تصمیم گیری که فروشندگان باید بدانند: درک چرا های رفتار خرید مصرف کننده و فرایندهای تصمیم گیری خرید فرآیندی دشوار است . مصرف کننده برای تصمیم گیری خرید ۵ مرحله را پشت سر می گذارد : ۱- شناخت شکل ۲- تحقیق برای جمع آوری اطلاعات ۳- ارزیابی گزینه ها ۴-تصمیم گیری خرید ۵- رفتار پس از خرید بنابراین فرایند خرید قبل از تحقق خرید شروع می شود بعد از خرید نیز ادامه می یابد .این بدان معناست که بازاریاب باید تصمیم گیری و فرایند کامل آن را مورد توجه قرار دهد و محرکها و همچنین عوامل موثر بر تصمیم گیری را بشناسد. بعلاوه شناخت سوگیریهای موثر بر تصمیم گیری و بهره برداری از آنها نیز میتواند رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. ۱-ترجیح می دهید ۷۵% از بهای چیزی را بپردازید یا برای بهای کالا ۲۵ درصد پس انداز کنید؟ مطمئنا واژه پس انداز از ق...
یک فروشگاه هوشمند چه شکلی است؟

یک فروشگاه هوشمند چه شکلی است؟

  • 11 مهر 1396
  • 1583
  • 0
یک فروشگاه که به سنسورها و گجت‌های متصل به شبکه مجهز است می‌تواند به صاحبان فروشگاه، کارکنان و مشتریان نیز سرویس‌های ویژه‌ای ارائه کند. یک فروشگاه هوشمند در یک فروشگاه هوشمند مشخص است که چه حجمی از مشتری به فروشگاه آمده، چه کالاهایی خریداری شده، سرویس‌دهی کارکنان و رفتار خرید مشتریان چگونه بوده است و به چه قفسه‌ها و اقلامی علاقه بیش‌تری نشان داده‌اند.