X

مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

اعتماد مشتريان خود را جلب كنيد

  • 03 مهر 1395
  • 15:20
  • 0 دیدگاه
  • 2083 بازدید
  • Article Rating
 اعتماد مشتريان خود را جلب كنيد

افزايش اعتماد مشتريان بر عهده شما، شركت شما ، محصولات  و فروشگاه شما است و موثرترين راه براي افزايش فروش به شمار مي رود. زمانيكه مشتريان به شما اعتماد مي كنند، شما مي توانيد قيمت بالاتري نسبت به رقباي خود به آنها پيشنهاد كنيد.
افزايش اعتماد مشتريان بر عهده شما، شركت شما ، محصولات  و فروشگاه شما است و موثرترين راه براي افزايش فروش به شمار مي رود. زمانيكه مشتريان به شما اعتماد مي كنند، شما مي توانيد قيمت بالاتري نسبت به رقباي خود به آنها پيشنهاد كنيد.
    
    
    محصولات ويژه اي به آنها پيشنهاد كنيد كه مدت زمان بيشتري براي تحويل نياز دارد و مسلما آنها باز هم از شما خريد مي كنند و اعتماد مشتري اين قدرت را به شما مي دهد. زماني كه فروشندگان به دليل فروش كمي كه حقشان نبوده است، تاسف مي خورند، بزرگترين دليل اين است كه مشتري به فروشگاه ديگري اعتماد بيشتري دارند. اين امر خبر خوبي براي شخصي است كه اجناس گرانقيمت داشته و يا فروشنده اي كه محصولات خود را با آخرين تكنولوژي هاي رايانه اي نمايش نمي دهد. اين، بدان معناست كه برخي اوقات فروشندگاني كه اساس فروش خود را بر معيارهايي قابل اندازه گيري مانند سرعت و هزينه نمي گذارند، اغلب از روش هايي نامحسوس مانند اعتماد مشتري سفارش هاي زيادي براي محصولات خود مي گيرند. به جاي عصباني شدن بهتر است دقيق تر عمل كرده و به پنج روش زير توجه بيشتري داشته باشيد.
    
    
    ايجاد اعتماد در شركت خود: اگر شركت شما داراي چندين گواهينامه است كه در مورد چگونگي كسب و كار شما گواهي مي دهند، از آنها چندين نسخه كپي رنگي بگيريد. اين گواهينامه ها را در قسمت پذيرش شركت خود به ديوار بياويزيد تا مشتريان و فروشندگان طرف قرارداد شما آنها را مشاهده كنند. اين گواهينامه ها <فروشندگان خاموش> هستند.
    
    
    به عنوان مثال، اگر فروشنده سرويس سيستم هاي گرمايشي و تهويه مطبوع هستيد، در مدت زمان ملاقات با مشتري خود، گواهي هايي از كسب و كار خود همانند گواهي HVAC و مدرك Better Business Bureau را به مشتري نشان دهيد. هر سند بايد در يك قاب ارزشمند قرار داشته باشد كه ارزش آن را تاحدودي براي مشتري بالاتر برد و اعتماد وي را نسبت به شما افزايش يافت.
    
    
    ايجاد اعتماد در محصولات و سرويس هايتان: نامه هايي كه يك مشتري راضي پس از خريد از شما مي نويسد و گواهي نامه هايي كه دال بر تغييرات مثبت در كسب و كار شما هستند به خصوص پس از خريد مشتري از شما، همگي روشي خارق العاده براي جلب اعتماد مشتريان محسوب مي شوند. اين نامه ها كه از آنها به عنوان شهود  testimonial ياد مي شود را قاب كرده و بر روي ديوارهاي شركت خود بياويزيد. از شركت هاي ديگر نيز بخواهيد نتايج شما را بررسي و ارزيابي كنند. زماني كه برچسب آزمايشگاه را بر روي تجهيزات برقي مي بينيم، اعتمادمان به امنيت آن افزايش مي يابد. زماني كه آمار مربوط با يك شركت را به همراه پاورقي بخش حسابداري مشاهده مي كنيم، به آنها اعتماد مي كنيم. فكر كردن در مورد كارهاي آسان و سريع مي تواند كمكي باشد براي آنكه مشتريان تان به سرعت و راحتي به شما اعتماد كنند.
    
    
    ايجاد اعتماد در خود: اعتمادي كه مشتري به شما مي كند، آغاز همه چيز است. آيا وقت شناس هستيد؟ چنانچه قول ساعت 9 را داده اما 9:10 سرقرار حاضر شويد، چگونه انتظار داريد مشتري به قول شما و حرف هاي شما اطمينان كند؟ چندان تمايلي ندارم كه اين حرف را بزنم اما در تمام معاملات تجاري خود اخلاقيات را رعايت كنيد. چندين سال پيش كه تجهيزات ايمني مي فروختم، يكي از مشتريان محصولي را سفارش داد و پول آن را پرداخت كرد، يك هفته بعد، آن را به وي تحويل دادم اما اختلاف اين يك هفته را از مبلغ پرداختي وي كم نكردم. چندسال بعد، يكي از دوستان وي را ملاقات كردم و وي در مورد اشتباه من صحبت كرد و متوجه شدم آن مشتري با وي در اين مورد صحبت كرده و اعتماد آنها در مجموع از من سلب شده بود. از اين تجربيات درس گرفته و محتاط باشيد بخصوص در مواردي كه مربوط به پول و قيمت محصولات مربوط مي شود و توجه كنيد كه مشتري در مورد بازپرداخت پول با من حرفي نزد اما با دوست خود در مورد اين مساله صحبت كرد. مشتريان شما ممكن است اشتباهات شما را به رويتان نياورند.
    
    
    ايجاد اعتماد در بازاريابي: هرگز در مورد محصولات خود دروغ نگوييد و همواره به حقيقت متوسل شويد. اين امر تمام بازاريابي شما را در بر مي گيرد. مواد، نمايش محصولات و فروش آنها، انتشارات، تبليغات، كارت هاي ويزيت و وب سايت ها. همه باور دارند كه هيچ توليدكننده اي تمام خوبي ها را در خود يكجا ندارد. دليلي ندارد راجع به خوبي هاي محصول يا خدمات خود دروغ بگوييد. بسيار بهتر است نسبت به محصولات و بازار خود تسلط و احاطه داشته باشيد. ايجاد اعتماد در صنعت خود: گاهي اوقات، تمامي صنايع از شهرت خوبي برخوردار نيستند. حتي اگر عملكردي قابل اعتماد در چنين صنعتي داشته باشيد، فروش شما چالشي است براي جلب رضايت مشتري و اعتماد به كاري كه انجام مي دهيد. مقالات ارزشمندي را كه جنبه هاي مثبت پيشرفت را نشان مي دهند، يافته و در چندين نسخه كپي كنيد و در اختيار مشتريان خود قرار دهيد تا براساس اطلاعات موجود در مورد شما قضاوت كنند. روش هاي زيادي وجود دارد كه مي توانيد با استفاده از آنها فروش خود را افزايش دهيد. افزايش اعتماد مشتري به شركت، محصولات، بازاريابي و حتي صنعتي كه انجام مي دهيد يكي از بهترين و سريع ترين روش هاي افزايش فروش است. از فروش خود لذت ببريد.
کیارش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

سامانه سام سیروان

فروش: 43489149 | پشتیبانی: 43489148