سامانه سام سیروان http://www.ariasys.ir RSS feeds for سامانه سام سیروان 60 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/349/یک-فروشگاه-هوشمند-چه-شکلی-است؟#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=349 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=349&PortalID=0&TabID=210 یک فروشگاه هوشمند چه شکلی است؟ http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/349/یک-فروشگاه-هوشمند-چه-شکلی-است؟ یک فروشگاه که به سنسورها و گجت‌های متصل به شبکه مجهز است می‌تواند به صاحبان فروشگاه، کارکنان و مشتریان نیز سرویس‌های ویژه‌ای ارائه کند. یک فروشگاه هوشمند در یک فروشگاه هوشمند مشخص است که چه حجمی از مشتری به فروشگاه آمده، چه کالاهایی خریداری شده، سرویس‌دهی کارکنان و رفتار خرید مشتریان چگونه بوده است و به چه قفسه‌ها و اقلامی علاقه بیش‌تری نشان داده‌اند. علیرضا نماینده Tue, 03 Oct 2017 07:13:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:349 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/347/-نکته-ی-مهم-که-فروشگاه-داران-باید-بدانند#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=347 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=347&PortalID=0&TabID=210 ۵ نکته ی مهم که فروشگاه داران باید بدانند http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/347/-نکته-ی-مهم-که-فروشگاه-داران-باید-بدانند ۵ عامل محرک تصمیم گیری که فروشندگان باید بدانند: درک چرا های رفتار خرید مصرف کننده و فرایندهای تصمیم گیری خرید فرآیندی دشوار است . مصرف کننده برای تصمیم گیری خرید ۵ مرحله را پشت سر می گذارد : ۱- شناخت شکل ۲- تحقیق برای جمع آوری اطلاعات ۳- ارزیابی گزینه ها ۴-تصمیم گیری خرید ۵- رفتار پس از خرید بنابراین فرایند خرید قبل از تحقق خرید شروع می شود بعد از خرید نیز ادامه می یابد .این بدان معناست که بازاریاب باید تصمیم گیری و فرایند کامل آن را مورد توجه قرار دهد و محرکها و همچنین عوامل موثر بر تصمیم گیری را بشناسد. بعلاوه شناخت سوگیریهای موثر بر تصمیم گیری و بهره برداری از آنها نیز میتواند رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. ۱-ترجیح می دهید ۷۵% از بهای چیزی را بپردازید یا برای بهای کالا ۲۵ درصد پس انداز کنید؟ مطمئنا واژه پس انداز از قدرت اقناع بالاتری برخوردار است. هرچند که هر این دو عبارت دقیقا مشابه یکدیگر هستند. چرا؟ چون که انسانها تمایل دارند زمانی که نتیجه در قالب ضرر مطرح شود از ریسک اجتناب کنند. اما زمانی که همان نتیجه به عنوان سود و یک منفعت مطرح شود، از ریسک کردن لذت می برند. با این منطق ، پس انداز پول در مقایسه با هزینه کرد آن ترجیح دارد، هر چند که پرداخت ۷۵ درصد از بهای یک محصول و پس انداز ۲۵ درصد، دقیقا معنای مشابهی دارند و دست آخر مبلغی یکسان پرداخت و مبلغی یکسان در جیب مشتری باقی خواهد ماند. ۲- ما بر اساس رفتار مردم در خصوص آنها نتیجه گیری و قضاوت می کنیم. به عنوان مثال، زمانی که یک مشتری بالقوه احساس عدم علاقه می کند، ما تمایل داریم اینگونه فرض کنیم که این عدم علاقه به دلایل منفی است. ما اینگونه تصور می کنیم که آنها نمی خواهند چیزی از ما بشنوند و یا شاید به محصول ما علاقه ای ندارند. به هر ترتیب، این تصور خطرناکی است. واقعیت آن است که ما دلیل اصلی و چرایی رفتار سرد مشنری را نمیدانیم و تنها براساس برداشتهای شخصی در خصوص آن نتیجه گیری میکنیم. لذا دفعه دیگری که از مشتری شما عملی سر زد که آن را درک نمی کنید، از اقدام بر اساس فرضیات خود مادامی که اصل قضیه را نفهمیده اید اجتناب کنید. به علاوه با طرح سوالاتی مثل آنچه در ادامه می خوانید، مکالمات تلفنی خود را به بیراهه نبرید، سوالاتی که ناشی از پیشفرضهای های ذهنی ما هستند: ” آیا چند لحظه فرصت دارید؟ ” یا ” به نظر می رسد سرتان شلوغ باشد، نظرتان چیست که الان تلفن را قطع کنم و بعدا تماس بگیرم؟ ” این قبیل سوالات مشتری را دلسرد میکنند. ۳- ما به طور غریزی به اطلاعاتی بیشتر توجه می کنیم که فرضیات ما را تایید کنند و اطلاعاتی که باورهای فعلی ما را به چالش می کشد را نادیده می گیریم. لذا تاکید بر ویژگی ها و منافعی که از نگاه مشتری ارزشمند است، یکی از روشهای بهره برداری از این سو گیری است. به طور مثال اگر چالش اصلی مشتری نداشتن زمان است، مذاکرات باید همراستای چنین عباراتی باشد: من با مدیران زیادی مثل شما هم صحبت بوده ام که تحت فشار زمان قرار دارند. این ویژگی محصول ما با خودکار سازی برخی فرایند ها این امکان را فراهم می کند تا در کوتاهترین زمان و تنها با چند کلیک ترتیب کارها را بدهید و بتوانید روی دیگر اولویت های خود تمرکز کنید. ۴- ما مایلیم تا اطلاعاتی را که عزت نفس ما را به چالش می کشد نادیده بگیریم. اگر کارها درست پیش نرود، ما به شکل طبیعی تمایل داریم تا به جهت حفظ غرور و عزت نفس مان، از انتقادات صرف نظر کنیم. از دیگر سو ما به موفقیتهای خود می بالیم و نظرات مخالف هرچند سازنده در این خصوص را نمیپذیریم. بنابراین در مذاکرات خود جبهه گیری نکنید و انتقاد کردن را به وقت دیگری موکول کنید و به جای تاکید روی اشتباهات مشتری، عزت نفس او را تقویت کنید. ۵- واکنش های حسی مشتری عموما بیش از استدلال های منطقی شما، تصمیمات مشتری را تحت تاثیر قرار می دهند. زمانی که سعی دارید مشتری را در خصوص چیزی که از نظر او باور پذیر نیست متقاعد کنید، منطق کار را خراب تر خواهد کرد و شما را از هدفتان دور می کند. بنابراین در چنین موقعیت هایی احتمال موفقیت شما بوسیله تقویت همدلی با مشتریان و ایجاد روابط بر پایه اعتماد بالاتر می رود و موجب می شود که طرف معامله راهکار شما را جدی تر بگیرد. به عنوان یک فروشنده که هدف او موفقیت است، در نوبت دیگری که با مشتری ملاقات دارید این سوگیری ها را به خاطر داشته و با بهره گیری آگاهانه از آنها شاهد نتایج آن باشید. علیرضا نماینده Sun, 10 Sep 2017 11:31:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:347 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/346/نکات-مهم-در-طراحی-فضای-فروشگاه-ها#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=346 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=346&PortalID=0&TabID=210 نکات مهم در طراحی فضای فروشگاه ها http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/346/نکات-مهم-در-طراحی-فضای-فروشگاه-ها آیا تا به‌ حال پیش آمده که گرسنه باشید و به سوپرمارکت یا هایپرمارکتی مراجعه کنید و بعد از پایان خرید‌تان از دیدنِ کالاهایی که خریده‌اید و از این‌که خیلی بیشتر از مقداری که در نظر داشته‌اید خرج کرده‌اید شوکه شوید؟ شاید هم بعد از بازگشت به خانه، به کالاهای خریداری‌شده نگاهی بیاندازید و با خودتان فکر کنید: آخه چرا این‌ها رو گذاشتم توی سبد خرید خودم؟! اگر این‌طور است، پس شما هم به دامِ یکی از همان تله‌هایی افتاده‌اید که سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها با به‌کارگیری تکنیک‌های خاص روانشناسی برای شما گسترانیده‌اند تا شما را به خرید بیشتر، بیشتر از حد نیازتان، ترغیب کنند! سال‌هاست که سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها افراد متخصص و روانشناسان زبده را به کار می‌گیرند تا، صرفِ نظر از این‌که واقعاً به چه کالاهایی نیاز دارید، با برانگیختنِ حس یا افکار خاصی در شما، به خریدی بیش از آن‌چه برایش برنامه‌ریزی کرده‌اید ترغیب کنند. به موارد زیر توجه کنید: پخت نان در داخل سوپرمارکت یا هایپرمارکت: بوی مطبوع نان تازه و گرم، هر مشتری‌ای را که وارد فروشگاه می‌شود دچار دل‌ضعفه و اشتهایش را تحریک می‌کند. یک مشتری گرسنه، کنترل زیادی روی خریدهایش نمی‌تواند داشته باشد. پخت، تهیه و فروش غذاهای سرپایی و سبک اما خوش‌طعم و خوش‌عطر در محل دربِ ورودی هایپرمارکت یا پشت شیشه‌ی ویترینِ آن که در معرض نور طبیعیِ فضای بیرونیِ فروشگاه نیز قرار داشته باشد، اشتهای هر مشتری را برای ورود به فروشگاه و خرید بیشتر برمی‌انگیزد. جدا و دور از هم قرار دادنِ مواد غذاییِ پُرمصرف مانند شیر و نان در نقاط مجزایی از فضای سوپرمارکت یا هایپرمارکت، مشتری را ترغیب می‌کند تا برای تهیه‌ی همه‌ی آن‌ها، از تمام قسمت‌های فروشگاه عبور و بازدید کند. انتهای راهروها و سرقفسه‌ها، مملو از کالاهای فروش ویژه است. مشتری‌ها از این قسمت‌ها بسیار بازدید می‌کنند. این محل‌ها، فضای مناسبی برای فروش کالاهای خاص هستند. کالاهای گران‌قیمت با درصد سود بالا را در قفسه‌هایی قرار می‌دهند که با چشم مشتریان هم‌ارتفاع و هم‌سطح باشد. تولیدکننده‌ها و واردکننده‌ها به سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها سود و آفِرهای بالاتری پیشنهاد می‌کنند مشروط بر این‌که کالاهای آنها را در قفسه‌های همسطح و هم‌ارتفاع با چشم مشتریان قرار دهند. دیوید لوییس، از محققان و روانشناسان برجسته‌ی حوزه‌ی فروش، می‌گوید: ”در چیدمان فروشگاهی، هیچ چیز اتفاقی نیست. ردیف‌های قفسه‌ها نه آنقدر نزدیک به هم قرار می‌گیرند که با مشتریانی که از روبرو می‌آیند برخورد کنید، و نه انقدر با فاصله زیاد قرار می‌گیرند که دستتان به کالاها نرسد. بسیاری از آهنگ‌سازان بزرگ تمام زمان خود را صرف ساختن قطعاتی از موسیقی می‌کنند که هنگام پخش شدن در فضای فروشگاه، مشتریان را به خریدِ بیشتر ترغیب کنند. سوپرمارکت و هایپرمارکت محلی است که قرار است مشتری را از پول‌های دلبند و عزیزتر از جانش جدا کنید! پس باید جوانب بسیاری را در فروشگاه خود در نظر بگیرید.“ مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی، اطلاعات بسیاری را از عادات و رفتارهای شما هنگام خرید کسب می‌کنند. آنها این اطلاعات را در اختیار روانشناسان و متخصصان طراحی فروشگاهی قرار می‌دهند تا بر اساس معیارهای صحیح، چیدمان فروشگاه تعیین شود. علیرضا نماینده Sun, 10 Sep 2017 11:19:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:346 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/345/فروشگاه-های-اینترنتی-در-ایران-و-اینده-پیش-رو#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=345 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=345&PortalID=0&TabID=210 فروشگاه های اینترنتی در ایران و آینده پیش رو http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/345/فروشگاه-های-اینترنتی-در-ایران-و-اینده-پیش-رو فروشگاه های اینترنتی در ایران و آینده پیش رو در طول چند سال گذشته و در پی رشد ضریب نفوذ اینترنت در ایران با رشد و رونق کسب و کارهای آنلاین در ایران روبرو هستیم، ظهور فروشگاه های اینترنتی که به عرضه کالاهای گوناگون در دنیای مجازی می پردازند یکی از این مواردی است که اگرچه هنوز گروه بزرگی به این روش کسب و کار و خرید و فروش با شک و گمان نگاه می کنند ولی راه اندازی فروشگاه های الکترونیک کمک بزرگی به بسیاری از کاربران اینترنت که خود را شهروندان الکترونیک ایران حساب می کنند کمک کرده است. آمارهای سامانه تجارت الکترونیک پرداخت نشان می دهد هم اکنون تعداد فروشگاه های اینترنتی به بیش از 900 مورد و بیشتر رسیده است. فعالان و دست اندرکاران فروشگاه های اینترنتی با اشاره به رشد تعداد فروشگاه های مجازی و همه گیرشدن خرید و فروش های اینترنتی از عدم دریافت نماد اعتماد الکترونیک و پروانه کسب مجازی در حدود نیمی از این فروشگاه ها خبر می دهند. بهره مندی بهینه از وقت و زمان، قیمت های بهتر، تنوع، دریافت آگاهی کامل در مورد محصولات و امکان مقایسه آن ها، وجود زمان کافی برای تصمیم گیری، دسترسی به بازار و ویژگی های موجود در شهرهای بزرگ از نقاط ور کشور و کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا و بسیاری مزایای دیگر فروشگاه های اینترنتی را برای خرید جذاب ساخته اند. در این بین سرویس دهی نه چندان خوب و فعالیت نامناسب بعضی از فروشگاه های الکترونیکی باعث شده است فضای کسب و کار آنلاین در ایران ناامن دیده شود که در این بین ساده پنداشتن فعالیت در زمینه تجارت آنلاین و راه اندازی فروشگاه اینترنتی باعث شده بسیاری از صاحبان کسب و کارهای الکترونیکی زیان ببینند. همزمان با گسترش فروشگاه های اینترنتی در ایران، عدم آگاهی کافی خریداران اینترنتی به عنوان شهروندان الکترونیکی کشور از چگونگی کسب اطلاع از اعتبار یک فروشگاه امکان سوء استفاده از این فضا را برای برخی فرصت طلبان فراهم آورده است. این دیدگاه که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار ساده و کم هزینه ای است باعث شده تا کسان بسیاری در این زمینه وارد شوند، اما نابلدی و کم تجربگی آن ها و بروز برخی مشکلات برای خریداران باعث شده تا زیان ببینند و به دلیل عدم ارائه سرویس مناسب به مشتریان اطمینان و اعتماد مردم به فروشگاه های اینترنتی کاهش پیدا کند که با ورود شرکت های بزرگ به بازار الکترونیک و فعالیت پلیس فتا و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای نظارت بر سرویس های آنلاین این عدم اعتماد آرام آرام در حال برطرف شدن است. زمانی که یک نام تجاری بر اساس سرویس دهی خوب در ذهن مشتریان جا می گیرد معیار مناسبی برای اعتماد به آن فروشگاه در اختیار دیگر خریداران ایجاد می شود که با ورود شرکت های بزرگ به حوزه تجارت الکترونیک و ارائه خدمات بهتر روز به روز اعتماد مردم به این شیوه نوین کسب و کار و داد و ستد بیشتر می شود. گزارش مرکز تحقیقات تجارت الکترونیکی چین نشان می دهد که میزان خرید و فروش اینترنتی در بزرگترین اقتصاد حال حاضر جهان در سال 2013 میلادی به بیش از 130 میلیارد یوان رسید که حاکی از پتانسیل بالای تجارت الکترونیک برای کسب سهم بالا در تولید ناخالص ملی است و ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه نباید این پتانسیل بالا را از دست بدهد. علیرضا نماینده Sun, 10 Sep 2017 10:18:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:345 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/339/صندوق-فروش-چیست-و-چرا-باید-صندوق-فروش-داشته-باشیم؟#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=339 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=339&PortalID=0&TabID=210 صندوق فروش چیست و چرا باید صندوق فروش داشته باشیم؟ http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/339/صندوق-فروش-چیست-و-چرا-باید-صندوق-فروش-داشته-باشیم؟ پیشرفت روزافزون تکنولوژی و به تبع آن تغییر سبک زندگی بشر، نیازهای آدمی را دگرگون ساخته و به تدریج شیوه های جدید جایگزین شیوه های سنتی و قدیمی شده اند. در روزگاری که تمام امور حسابداری در دکان ها و حجره ها با چرتکه انجام می شد شاید کسی باور نمی کرد زمانی برسد که دیگر این وسیله کاربردی نه تنها پاسخگوی شاغلین حرف مختلف نباشد بلکه مخل انجام امور اقتصادی ایشان نیز باشد. kia Sun, 25 Jun 2017 12:28:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:339 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/198/ريبون-و-انواع-ان#Comments 1 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=198 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=198&PortalID=0&TabID=210 ريبون و انواع آن http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/198/ريبون-و-انواع-ان ريبون چيست؟ براي اينكه بتوانيم بر روي انواع برچسب چاپ كنيم بايد از جوهری مخصوص این کار که اصطلاحا ریبون نام دارد استفاده نماییم. همچنين براي هر نوع ليبل، ريبون مخصوص وجود دارد تا بهترين كيفيت چاپ و ماندگاری بدست آيد، با در نظر داشتن خواسته ما از چاپ كه می تواند ماندگاري يا کیفیت و یا قیمت آن باشد ریبون ها انواع مختلفی خواهند داشت.   kia Sat, 07 May 2016 13:16:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:198 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/197/برچسب-لیبل-و-انواع-ان#Comments 1 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=197 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=197&PortalID=0&TabID=210 برچسب (لیبل) و انواع آن http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/197/برچسب-لیبل-و-انواع-ان انواع برچسب (لیبل)    برچسب کاغذی ( Paper Label ) برچسب متال ( Metal Label ) برچسب پی وی سی ( Pvc Label ) برچسب بی رنگ و شفاف (Transparent Label) برچسب سکوریتی (Security Label ) برچسب اموال (Asset Label) برچسب پشت متال (Back Metal Label ) برچسب وُید  (Void Label ) برچسب حرارتی  (Thermal Label)  تگ لیبل (برچسب امنیتی) (Tag Label) لیبل تایوک (Tywac Label) رول پارچه ای (Fabric Roll ) kia Sat, 07 May 2016 13:12:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:197 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/196/سیستم-لیبلینگ-کالا#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=196 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=196&PortalID=0&TabID=210 سیستم لیبلینگ کالا http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/196/سیستم-لیبلینگ-کالا سیستم لیبلینگ کالا امروزه در دنياي بسته‌ بندي زندگي مي‌كنيم. زندگي ما پيش از آنچه فكر مي‌كنيم، عملاً به جعبه‌ها، شيشه‌ها و پوشش‌هاي مختلف وابسته است. تمام اشيا و وسايل اطراف ما، به نوعي با بسته محصور شده‌اند. خودرو زير پوشش خود، مواد غذايي مصرفي در قوطي، پاكت و شيشه يا جعبه و تمام وسايلي كه هر روز مورد استفاده ما قرار مي‌گيرند از صابوني كه براي شست‌وشوي دست و صورت مورد استفاده قرارمي‌گيرد تا خمير دندان، پوشاك، همه و همه را به صورت بسته‌بندي شده مي‌بينيم، لمس مي‌كنيم، حمل مي‌كنيم و مصرف مي‌كنيم، در نگاهي وسيع‌تر، بسته‌بندي جزيي از زندگي، كار و خانه ما شده است كه خود را به‌طور آشكار در خانه، خيابان و اداره نشان مي‌دهد. kia Sat, 07 May 2016 13:09:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:196 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/195/کارت-های-پی-وی-سی#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=195 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=195&PortalID=0&TabID=210 کارت های پی وی سی http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/195/کارت-های-پی-وی-سی کارت هوشمند به نوعی از کارت های PVC اطلاق می شود که دارای حافظه و پردازنده می باشند و توانایی ذخیره و پردازش انواع اطلاعات از جمله اطلاعات پرسنلی و مالی را دارند. kia Sat, 07 May 2016 13:01:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:195 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/190/بارکد-های-رنگی#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=190 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=190&PortalID=0&TabID=210 بارکد های رنگی http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/190/بارکد-های-رنگی بارکد های رنگی فناوری بارکد رنگی با ظرفیت بالا (HCCB) متعلق به شرکت مایکروسافت، که در مطالعات و تحقیقات این شرکت توسعه داده شده، در شناسایی محصولات تجاری مانند تصاویر و بازی های ویدیویی سودمند است. مدیر بخش مهندسی تحقیقاتی مایکروسافت می‌گوید که قابلیت این بارکدها توانایی ذخیره نمودن داده‌های بیشتر در فضای کوچکتر است، که منبع غنی اطلاعاتی برای صنایع و مشتریان را فراهم می‌نماید.  این نوع بارکد مزیت‌های مختلفی در مقایسه با بارکدهای سیاه‌ و سفید کنونی که مشتریان روی کالاها مشاهده می‌کنند، ارائه می‌دهد.  تجربه جدید مشتری، جذابیت‌های ظاهری، نکات زیبایی‌‌شناختی و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌تر از جمله آنها است. بارکد مذکور، برای تولیدکنندگان صوتی‌تصویری، فناوری‌های تشخیص و رهگیری داده‌های جزیی را فراهم می‌کنند که در پرداخت های ایمن، تلاش‌های ضدتقلب، تحلیل بازار و سایر کسب‌و کارها استفاده خواهد شد. همچنین برای استفاده مصرف‌کنندگان، می‌توان بارکد دوبعدی را با وب‌سرویس جدیدی مرتبط کرد که در آن اطلاعات بیشتری مانند نسخه محصول، درجه کیفیت، کنترل‌های والدین، دسترسی محصول، نسخه‌های خاص، اعتراض‌ها، قیمت‌گذاری و مشوق‌های محصول ارائه می‌شود.  پیش‌بینی می‌شود رواج خدمات بارکد رنگی با ظرفیت بالا، با پیشرفت کیفیت لنز در دوربین‌ها اتفاق بیافتد تا این بارکدهای کوچک را اسکن کنند.  در بیشتر گو‌شی‌های موجود، برای خواندن یک بارکد سیاه‌وسفید، بارکدها باید حداقل ابعاد 1.5 در 1.5 اینچ را داشته باشند، که این کدها در فضاهای کوچک غیر قابل استفاده‌‌اند، در هنگام نیاز به جذابیت بصری نیز، بارکدهای سیاه و سفید بی‌تاثیر هستند. در نتیجه، نیازمند آن هستیم که مصرف‌کنندگان بتوانند بارکد جدید کوچکتر را مستقیماً از تلویزیون، گوشی همراه یا صفحه مانیتور، پوسترهای فیلم، جعبه‌های لوح‌های فشرده، مجلات، ‌بیلبوردها و سایر موارد برای کسب اطلاعات بیشتر اسکن نموده و از اطلاعات و خدمات آن بهره‌مند شوند. علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توان خاصیت‌های امنیتی بیشتری را نیز به بارکدهای رنگی اضافه کرد.  از طریق نانوفناوری می توان DNA های رهگیری داده،‌ را به صورت غیرقابل رویت در درون مواد یا جوهر بارکد و یا بسته‌بندی محصول جاسازی کرد، تا ویژگی‌های محافظتی و امنیتی ضدجعل را افزایش داد.  این فناوری به موسسه استاندارد بین‌المللی شماره‌گذاری صوتی‌ و تصویری اجازه خواهد داد به تولیدکنندگان محصولات چندرسانه‌ای، قابلیت تبادل دوطرفه اطلاعات با مصرف‌کنندگان با هدف جلوگیری از تقلب را ارائه دهد. kia Wed, 20 Apr 2016 07:05:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:190 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/189/بارکد-ضرورت-انکارناپذیر-صنایع-امروز#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=189 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=189&PortalID=0&TabID=210 بارکد ضرورت انکارناپذیر صنایع امروز http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/189/بارکد-ضرورت-انکارناپذیر-صنایع-امروز بارکد ضرورت انکارناپذیر صنایع امروز بارکد خطوط تاریک و روشنی است که روی بسته‌بندی کالاها چاپ می‌شود و حاوی اطلاعات مربوط به کالا و دارای معانی خاص است. در واقع بارکد یک زبان توافق شده ی جهانی برای امور تجاری است. به‌طور کلی در حال حاضر در مقوله شماره‌گذاری کالاها (بارکد) دو استاندارد معروف به‌نام‌های (EAN) و (UPC) در جهان وجود دارند که استاندارد EAN در اروپا و اکثر کشورها رواج داشته و نظام UPC بیشتر در آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رابطه با ضرورت استفاده از رمزینه (بارکد) به جرأت می‌توان گفت کشورهائی که در آینده از بارکد و استانداردهای مربوط به آن استفاده نکنند، نمی‌توانند به فعالیت تجاری بپردازند. امروزه با جهانی شدن بازار مصرف کالاها، تولیدکنندگان با استفاده از (بارکد)، محصولات خود را شماره‌گذاری و عرضه می‌کنند. این مسئله به نظام مند شدن فرآیند موجود در مسیر عرضه کالا و نیز هویت‌دار شدن محصولات در تمام جهان کمک کرده، به‌گونه‌ای که با تکیه بر آن هم‌اکنون اکثر انبارها و فروشگاه‌های جهان، مجهز به دستگاه‌های رایانه‌ای با بهره‌گیری از ساز و کار انتقال اطلاعات توسط دستگاهای پویش‌گر نماد (بارکد خوان) شده و از تسهیلات فوق‌العاده ی آن بهره می‌گیرند.   تاریخچه ی استفاده از بارکد در جهان از حدود شصت سال پیش بنای به‌کارگیری بارکد روی بسته‌بندی کالاها در آمریکا گذاشته شد، از آنجا که گسترش بارکد در جهان همزمان با توسعه ی استانداردهای EAN صورت گرفته است. بنابراین برای بیان تاریخچه ی بارکد در واقع به بیان روند تحویل EAN خواهیم پرداخت. در سال ۱۹۷۴، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان ۱۲ کشور اروپائی، شورائی تشکیل دادند تا امکان ایجاد یک سیستم استاندارد شماره‌گذاری کالا در اروپا را نظیر سیستم کد جهانی کالا که قبلاً توسط شورای کدهای یکنواخت UCEدر ایالات متحده برقرار شده بود، مورد بررسی قرار دهند. در نتیجه این بررسی‌ها، یک مؤسسه ی غیرانتفاعی تحت‌عنوان اتحادیه شماره‌گذاری کالا (European Article Numbering) در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد. نظام شماره‌گذاری استاندارد معروف در دنیا دو نوع UPC در آمریکا و کانادا و EAN در سایر کشورها است. در آغاز سال ۱۹۹۶ میلادی ۷۹ کشور جهان از نظام بین‌المللی EAN استفاده می‌کردند که ۳۹ کشور اروپائی، ۱۶ کشور آسیائی، ۵ کشور آفریقائی و ۱۹ کشور آمریکائی بودند. در سال ۱۹۹۶، EAN اروپا و شورای شماره‌گذاری یکنواخت UCC آمریکا به این فکر افتادند که یک نظام شماره‌گذاری واحد در جهان برقرار کنند. این موضوع در مجمع این دو مؤسسه در سال ۱۹۹۷ تصویب شد. اینک یک نظام شماره‌گذاری در جهان وجود دارد و قرار است از سال ۲۰۰۶ میلادی سیستم UPC آمریکا تمام مشترکان خود را که تعدادشان ۱۸۹ هزار مورد است به سیستم اروپائی تبدیل شوند، لذا تمام شرکت‌هایی که در سطح جهان بخواهند از نظام شماره‌گذاری استفاده کنند باید از نظام EAN/UPC استفاده کنند. بارکد در ایران در ایران نیز از زمانی‌که توسعه ی صادرات غیرنفتی به‌صورت جدی بحث محافل اقتصادی شد، مسئولان بازرگانی کشور مصمم شدند تا با برنامه‌ریزی و فراهم کردن تسهیلات لازم استفاده از فن‌آوری شماره‌گذاری کالا در ایران را محقق سازند، به همین منظور کشور ما به‌عنوان هفتاد و سومین کشوری بود که در سال ۷۴ به عضویت مؤسسه EAN درآمد و در واقع عملاً در برداشتن اولین گام برای کدگذاری کالاها و خدمات در کشور اقدام شد. مزایای استفاده از بارکد استفاده از سیستم بارکد برای تماس بخش‌های اقتصادی اعم از تولیدی، بازرگانی و خدماتی دارای مزیت‌هائی است که استفاده از بارکد را (در بلندمدت) امری ضروری و سودآور می‌کند. فواید استفاده از بارکد شماره‌گذاری کالا، به کالا هویت می‌بخشد. خریداران داخلی و خارجی با خواندن بارکد روی کالاها می‌توانند پی به کشور تولیدکننده ی آن ببرند، (سه رقم اول سمت چپ بارکد) شماره‌گذاری کالا و خدمات وسیله‌ای برای تسهیل تجارت و کاهش هزینه ی مبادله است. استفاده از بارکد سبب می‌شود که دست‌اندرکاران تجاری بر جریان کالاها اشراف پیدا کنند و در اتخاذ و اعمال سیاست‌های تجاری (از جمله به‌کارگیری روش‌های مارکتینگ) موفق عمل کنند. شماره‌گذاری کالا و خدمات در اعمال اولویت‌های سیاست‌گذاری در امر توزیع و تولید مفید و مؤثر است. شماره‌گذاری کالا و خدمات به‌ عنوان ابزاری برای اصلاح ساختار بازرگانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بارکد سبب می‌شد که عرضه‌کنندگان کالا یا خدمات تمامی ضوابط استاندارد را در تولید کالا یا عرضه ی خدمات خود مدنظر قرار دهد و از سوی دیگر متقاضیان این کالا نیز به سهولت بتوانند به کیفیت کالاها و خدمات مورد نیازشان پی ببرند.       استفاده از بارکد موجب استخراج سریع و دقیق اطلاعات در تمامی نقاط عرضه کالا می‌شود       امکان تهیه ی اطلاعات دقیق و به موقع برای سیستم اطلاعات مدیریت را فراهم می‌آورد       موجب کنترل دقیق‌تر موجودی شده و در نتیجه نیاز به سرمایه ی کمتر را موجب می‌شود       موجب پاسخ‌گوئی بهتر به طرف‌های تجاری و مشتریان می‌شود       موجب کنترل بیشتر روی توزیع و ذخیره‌سازی می‌شود همین طور در شناسائی کالاها اشتباهات کمتر شود       موجب می‌شود که ارتباطات بین شرکت‌ها در مسیر عرضه کالا بهبود گردد       یک استاندارد برای استفاده تمام طرف‌های تجاری است و نیز باعث می‌شود که کشمکش‌ها کاهش یابد       مسئولان فروشگاه‌ها همزمان با خروج جنس از قفسه یا انبار از کاهش ذخیره ی جنس در این مکان آگاه شوند کاربردهای بارکد در جهان امروز بارکد در زمینه‌های مختلف کاربردهای فراوانی یافته که به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم. به‌طور کلی می‌توان کاربرد بارکد را در سه بخش اصلی صنعت، خدمات و توزیع خلاصه کرد. موارد استفاده در بخش صنعت محصول نهائی نصب بارکد روی محصول نهائی واحدهای تولیدی یکی از مهم‌ترین کاربردهای بارکد است، از این طریق مصرف‌کننده ی نهایی می‌تواند با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید اطلاعات موردنیاز خود را از طریق بارکد به‌دست آورد. به‌طور مثال با بهره‌گیری از گوشی‌های دوربین‌دار تلفن همراه و نصب نرم‌افزار مخصوص (barcod reader) می‌توان به اطلاعات موجود در بارکد شامل قیمت، تاریخ تولید، کارخانه و کشور تولیدکننده، اجزاء و ترکیبات محصول و  غیره ... دست پیدا کرد. تعمیر و نگهداری با کدگذاری ماشین‌آلات و قطعات مربوط به آنها می‌توان اطلاعاتی مانند زمان تعمیر، علت تعمیر وغیره  ... را به‌صورت منسجم همیشه در دسترس داشت و برای برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات از آن استفاده کرد. کنترل موجودی انبار یکی از مهم‌ترین کاربردهای بارکد در صنایع در بخش کنترل موجودی انبار (مواد اولیه، قطعات مصرفی و محصول نهائی) است. استاندارد در واقع بخشی از استاندارد کالا (در پاره‌ای از موارد) بارکد نصب شده روی آن است که اطلاعات موردنیاز را ارائه می‌کند. کیفیت برای اینکه یک کالا در حد کیفیت قابل قبول مشتری باشد. بایستی دارای اطلاعاتی مانند قیمت، زمان، تولید، محل تولید، واحد تولید و .... باشد که تمامی آنها در بارکد قابل بازخوانی است. موارد استفاده در بخش بازرگانی  اینترنت بزرگ‌ترین کاربرد بارکد در سطح جهان قابلیت استفاده از آن در اینترنت و به تبع آن تجارت بین‌الملل است. شرکت‌های پخش شرکت‌های پخش می‌توانند برای دسته‌بندی کالا‌ها، ارسال کالا به مقصد موردنیاز و .... از بارکد استفاده کنند. خدمات حمل و نقل با استفاده از بارکد هر کالا می‌توان اطلاعاتی مانند نحوه ی حمل و نقل، مسیر حرکت، مبدأ، مقصد، نوع بیمه و .... را در آن حفظ کرد. صورت حساب برق و گاز با استفاده از کدگذاری صورت‌حساب‌ها می‌توان از خطاهای احتمالی جلوگیری کرد. کارت‌ شناسائی کارت‌های شناسائی می‌توانند با استفاده از بارکد، اطلاعات وسیع و منحصربه‌فردی را در خود جای دهند. ارائه ی خدمات به مسافران و زائران اطلاعات مربوط به صدور بلیط، مشخصات فردی، سابقه بیماری و همگی ... می‌تواند در بارکد منحصربه ‌فرد مسافرین ذخیره شود. فروشگاه های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌ها می‌توانند با استفاده از بارکد هر لحظه از میزان موجود اجناس، تعداد و قیمت کل کالاهای فروش‌ رفته و .... آگاه شوند. kia Wed, 20 Apr 2016 07:04:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:189 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/188/تکنولوژیهای-جدید-بارکد#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=188 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=188&PortalID=0&TabID=210 تکنولوژی‌های جدید بارکد http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/188/تکنولوژیهای-جدید-بارکد تکنولوژی‌های جدید بارکد جهان امروز با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید همواره مورد تحول است. این تحولات باعث شده که سیستم‌ها و فرآیندهای موجود با عرصه‌های جدید روبه‌رو شود، در مورد بارکد نیز تکنولوژی‌های جدید موجب شده است تا کاربردهای وسیع‌ تر و جدیدتری برای بارکد ایجاد شود، به ‌‌تازگی سری جدیدی از سیستم‌های بارکد طراحی شده است که از تکنولوژی میکروچیپ به جای خطوط عمودی سیاه و سفید استفاده می‌برد، این سیستم که توسط متخصصان دانشگاه MIT طراحی شده است، کد الکترونیکی محصول (Electronic product Code) نام دارد. میان (EPC) و بارکدهای معمول تفاوت‌هائی وجود دارد. برای مثال، (IPC) برای هر شی‌ای در سیستم‌، یک شناسه مخصوص تولید می‌کند در حالی‌که در سیستم‌های معمول بارکد به هر دسته یا گروه از کالاهای هم نوع یک کد (شناسه) تعلق می‌گیرد. مثلاً در سیستم‌های معمول بارکد تمامی بطری‌های نوشابه ی رژیمی یک شرکت مشخص، یک کد دارند. در حالی‌که در سیستم (EPC) هر کدام از بطری‌ها کد مخصوص به‌خود را دارند، در واقع سیستم (EPC) یک کد ۹۶ بایتی است و قابلیت آن را دارد که با آن میلیاردها کالا را شماره‌گذاری کرد. (لازم به ذکر است سیستم‌های بارکد موجود کد ۱۴ رقمی دارند) ،(EPC) خطر دزدی و فروش کالاهای تقلبی را کاهش می‌دهد. در واقع سیستم (EPC) را می‌توان از طریق یک ریزپردازنده به‌صورت برچسب روی کالا نصب کرد، همینطور این سیستم قادر است با بهره‌گیری از سیستم راداری اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیائی کالا را در هر لحظه مخابره کندو با این روش کار انبارگردانی بسیار آسان‌تر می‌شود و دیگر محموله‌های کالا مسیر اشتباهی را طی نخواهند کرد و تعیین اینکه در هر لحظه چه تعداد کالا و در چه محدوده‌ای از فروشگاه قرار دارد ممکن خواهد بود. البته لازم به ذکر است که سیستم (EPC) هم‌اکنون در مرحله ی تحقیقات است و تا مرحله ی عملیاتی فاصله دارد. در واقع بزرگ‌ترین مانع برای این سیستم، در حال حاضر هزینه ی زیاد ریزپردازنده‌هاست، که با گسترش تقاضا برای این سیستم و کاهش هزینه ی تولید ریزپردازنده‌ها این مشکل مرتفع خواهد شد. با این وجود در حال حاضر از این سیستم در برخی از شرکت‌ها به‌صورت موردی بهره‌گیری می‌شود، نوع دیگری از تکنولوژی‌های جدید در زمینه ی بارکد، برای مصرف‌کننده ی کالا طراحی شده است در این تکنولوژی‌ مصرف‌کننده می‌تواند با بهره‌گیری از نرم‌افزار مخصوص (barcod reader) که روی تلفن همراه (دوربین‌دار) نصب می‌شود، به اطلاعات موردنیاز خود که روی بارکد پیاده شده است و شامل قیمت، تاریخ تولید، کارخانه، و کشور تولیدکننده اجزاء و ترکیبات محصول و ... است، دست پیدا کند. kia Wed, 20 Apr 2016 07:02:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:188 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/183/مخترع-بارکد-نورمن-جوزف-وودلند-درگذشت#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=183 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=183&PortalID=0&TabID=210 مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/183/مخترع-بارکد-نورمن-جوزف-وودلند-درگذشت مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت مهندس فارغ التحصیل 1949 مسیر ما را در check out تغییر داد ولی ممکن شدن آن برای تکنولوژی بیش از 20 سال به طول انجامید. سیستم بارکدی که توسط نورمن جوزف وودلند اختراع شده بود، اکنون برای ردیابی اطلاعات و فروش محصولات در سراسر جهان استفاده شده است. نورمن جوزف وودلند (Norman Joseph Woodland)، مخترع بارکد که تقریبا بروی هر محصول در فروشگاه های سراسر جهان برچسب زده شده است، در 9 دسامبر 2012 در سن 91 سالگی چشم از جهان فرو بست. بنا به گفته دخترش، سوزان وودلند از نیویورک، وودلند در روز یکشنبه در ادجواتر نیوجرسی، بدلیل اثرات بیماری آلزایمر و عوارض ناشی از کهولت سن درگذشته است. سوزان وودلند گفت: وودلند و برنارد سیلور (Bernard Silver) دانشجویان دانشگاهی که در حال حاضر درکسل (Drexel University) نامیده می شود در فیلادلفیا بودند. در آن زمان سیلور خبردار شد که مدیر اجرایی یک فروشگاه مواد غذایی از رئیس یک دانشگاه مهندسی درخواست کرده که دانشجویان در مورد اینکه چگونه می توان اطلاعات مربوط به کالاها را در هنگام کنترل و تسویه، ذخیره و جمع آوری کرد. وودلند در پروژه منهتن، اولین پروژه توسعه تشکیلات اتمی ارتش ایالات متحده، مشغول به کار بود. او که هم اکنون دارای مدرک مهندسی مکانیک است، برای کار بر روی ایده بارکد آن زمان از فارغ التحصیلی از دانشگاه دست کشید. و همراه پدر بزرگش در میامی با تمرکز بر روی توسعه یک کد که بتواند به صورت سمبلیک جزئیات در مورد یک آیتم را در خود نگه دارد، به سر برد. دخترش ادامه می دهد تنها کدی که وودلند می شناخت، کد مورس بود که در پیشاهنگی آموخته بود. یک روز وقتی که او در ساحل نشسته بود، شروع کرد به کشیدن نقطه ها و خط تیره های مورس، در حالیکه به چیزهای مختلف فکر می کرد انگشتانش را روی شن می کشید و درنهایت چیزی که آنها باقی گذاشتند ترسیم یک سری خطوط موازی بود. سوزان وودلند می گوید: پدرش گفته این یک لحظه الهام بخش بود من به جای نقطه و خط تیره می توانم میله های ضخیم و نازک داشته باشم. وودلند و سیلور حق ثبت اختراع خود را در سال 1949 برای یک الگوی کد به شکل دایره های متحد المرکزی که شبیه به چشم یک گاو بود را ارائه دادند. اختراع در سال 1952 به ثبت رسید و سیلور در سال 1963 درگذشت. وودلند در سال 1951 به امید توسعه بارکد به IBM پیوست، اما تکنولوژی آن به مدت بیش از دو دهه وجود نداشت تا اینکه لیزر خواندن کد را به راحتی ممکن ساخت. در اوایل سال 1970، وودلند به شهر رالی برای ملحق شده به تیم تحقیقاتی IBM در کارولینای شمالی نقل مکان کرد. آن تیم در پاسخ به تقاضای صاحبان فروشگاههای مواد غذایی که میخواستند کنترل و تسویه به طور خودکار و با سرعت انجام شود و در عین حال کاهش هزینه های مدیریت موجودی را در بر داشته باشد؛ یک سیستم اسکنر لیزری خواندن بارکد را توسعه داد. IBM بارکدی مستطیل شکل را ترفیع داد که منجر به یک استاندارد برای فن آوری کد کالای جهانی شد. اولین کالایی که با استفاده از یک اسکن UPC فروخته شد یک بسته 67 سنتی از آدامس ریگلی در یک سوپر مارکت در شهر تروی در اوهایو، در ماه ژوئن سال 1974 بود، با استنناد به GS1 US ، وابسته به استاندارد جهانی تنظیم UPC آمریکا. امروزه در حدود پنج میلیارد کالا در سراسر جهان هر روز اسکن و اطلاعات آنها ردیابی می شود. وودلند در 6 سپتامبر 1921 در آتلانتیک سیتی در نیوجرسی به دنیا آمد. او و بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، در میان کسانی بودند که در کاخ سفید در سال 1992 به خاطر دستاوردهایشان در تکنولوژی به مدال افتخار نائل آمدند. منبع رورنامه گاردین guardian.co.uk kia Wed, 20 Apr 2016 06:45:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:183 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/120/بارکد-چیست؟#Comments 1 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=120 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=120&PortalID=0&TabID=210 بارکد چیست؟ http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/120/بارکد-چیست؟ از بدو پيدايش باركد، در اوائل دهه 50 ميلادی، اين تكنولوژی باعث تسريع بسيار زياد در چرخش كالاها و اطلاعات در دنيـای صنعت و تجارت شده است. امروزه سيستم های مبتنی بربـاركـد ، به علت حذف ورود اطلاعات از طريق صفحه كليد و از بين بردن احتمال بروز خطای انسانی در وارد ساختن اطلاعات پايه به كامپيوترها، نقش بسيار مهمی در امر تجارت در صحنه اقتصاد بين المللی بازی می كنند. مدیر سایت Wed, 13 Apr 2016 13:35:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:120 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/119/بارکد-خوان-چیست؟#Comments 1 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=119 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=119&PortalID=0&TabID=210 بارکد خوان چیست؟ http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/119/بارکد-خوان-چیست؟  بارکدخوان وسیله ای الکترونیکی است که با تابش پرتوهای نور به بارکد کالا، اطلاعات مربوط به آن را تشخیص می دهد.از این وسیله در فروشگاه ها، انبارها، مجتمع های تولیدی و ... استفاده می شود. این دستگاه مانند یک اسکنر معمولی، شامل یك منبع نور، یک لنز و یک حسگر نوری تبدیل كننده پالس های نوری به الكتریكی است. علاوه بر آن، تقریبا تمام بارکد خوان ها شامل مدارات دریافت كننده بارکد و تجزیه و تحلیل داده های تصویر ارائه شده توسط سنسور و ارسال مطالب بارکد به پورت خروجی میباشند. مدیر سایت Wed, 13 Apr 2016 13:34:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:119 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/117/اینفو-گرافیک-همه-چیز-درباره-بارکد،-به-مناسبت-تولد-شصت-سالگی-ان#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=117 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=117&PortalID=0&TabID=210 اینفو گرافیک: همه چیز درباره بارکد، به مناسبت تولد شصت سالگی آن http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/117/اینفو-گرافیک-همه-چیز-درباره-بارکد،-به-مناسبت-تولد-شصت-سالگی-ان 17 اکتبر، /۱۶ مهرماه ۹۱، تولد ۶۰ سالگی بارکد بود، فناوری که همه چیز را دستخوش تغییر کرد و امروزه با نگاهی به اطراف خود انواع و اقسام آن را در صنعت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم. در این مقاله که در قالب اینفوگرافیک تهیه شده، مروری بر تاریخچه بارکد نموده و نگاهی به موارد جالب پیرامون آن می‌اندازیم. مدیر سایت Wed, 13 Apr 2016 13:30:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:117 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/115/مخترع-بارکد-نورمن-جوزف-وودلند-درگذشت#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=115 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=115&PortalID=0&TabID=210 مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/115/مخترع-بارکد-نورمن-جوزف-وودلند-درگذشت   مهندس فارغ التحصیل 1949 مسیر ما را در check out تغییر داد ولی ممکن شدن آن برای تکنولوژی بیش از 20 سال به طول انجامید. سیستم بارکدی که توسط نورمن جوزف وودلند اختراع شده بود، اکنون برای ردیابی اطلاعات و فروش محصولات در سراسر جهان استفاده شده است. نورمن جوزف وودلند (Norman Joseph Woodland)، مخترع بارکد که تقریبا بروی هر محصول در فروشگاه های سراسر جهان برچسب زده شده است، در 9 دسامبر 2012 در سن 91 سالگی چشم از جهان فرو بست. kia Wed, 13 Apr 2016 13:26:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:115 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/113/تاریخچه-بارکد#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=113 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=113&PortalID=0&TabID=210 تاریخچه بارکد http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/113/تاریخچه-بارکد تاریخچه بارکد ايده بارکد بوسيله Norman Joseph Woodland و Bernard Silver بوجود آمد . در سال 1948 آنها از دانشگاه Drexel فارغ التحصيل شدند. آنها بعد از شنيدن اينکه رئيس يک شرکت فروش مواد غذايي مي خواست روال پرداخت قيمت کالا را خودکار کند اين ايده را خلق کردند.     kia Wed, 13 Apr 2016 13:23:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:113 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/109/پانزدهم-شهریورتولد-نورمن-وودلند-مخترع-بارکد#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=109 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=109&PortalID=0&TabID=210 پانزدهم شهریورتولد نورمن وودلند مخترع بارکد http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/109/پانزدهم-شهریورتولد-نورمن-وودلند-مخترع-بارکد 93 سال پیش در چنین روزی نورمن ژوزف وودلند مهندس مکانیک و مخترع آمریکایی در آتلانتیک سیتی نیوجرسی چشم به جهان گشود. بعد از اتمام دوره دبیرستان خود در نیوجرسی وارد دانشگاه درکسل شد و از این دانشگاه با مدرک مهندسی مکانیک در سال ۱۹۴۷ فارغ التحصیل شد. kia Wed, 13 Apr 2016 13:15:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:109 http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/108/شناسایی-خودكار#Comments 0 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/RssComments.aspx?TabID=210&ModuleID=792&ArticleID=108 http://www.ariasys.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Tracking/Trackback.aspx?ArticleID=108&PortalID=0&TabID=210 شناسایی خودكار http://www.ariasys.ir/مقالات/سیستم-نرم-افزار-فروشگاهی-و-انبار-بارکدی/ID/108/شناسایی-خودكار عبارت شناسایی خودكار، به هر گونه تشخیص الگو به وسیله ماشین اطلاق می شود. این تكنولوژی رابطه تنگاتنگی با علوم الكترونیك و كامپیوتر داشته و سابقه پیدایش و تكوین آن به دهه 30 و 40 میلادی باز می گردد که ضرورت توجه و بكارگیری این تكنولوژی اكنون غیر قابل تردید است . پورآزاد Wed, 13 Apr 2016 13:13:00 GMT f1397696-738c-4295-afcd-943feb885714:108