X

مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

نقش جنسیت در فروش محصولات

  • 28 مرداد 1395
  • 09:41
  • 0 دیدگاه
  • 1858 بازدید
  • Article Rating
نقش جنسیت در فروش محصولات

این یکی از قدیمی ترین راهکارهای تعیین موقعیت کالاست . سیگار «مارلبورو»،صابون آرایش «لاوا» همگی محصولات مورد استفاده مردان هستند و سیگار«ویریجینیا اسلیم» زنان را هدف قرار میدهد.

تعدادی از آگهی های «قهوه اینترنشنال» کمپانی «جنرال فود» ، زنان را به طور ویژه هدف قرار میدهد .

این یکی از قدیمی ترین راهکارهای تعیین موقعیت کالاست . سیگار «مارلبورو»،صابون آرایش «لاوا» همگی محصولات مورد استفاده مردان هستند و سیگار«ویریجینیا اسلیم» زنان را هدف قرار میدهد.

تعدادی از آگهی های «قهوه اینترنشنال» کمپانی «جنرال فود» ، زنان را به طور ویژه هدف قرار میدهد .

کسانی که مسئولیت این آگهی ها را به عهده دارند بیست مجله معروف که توانایی جذب این بازار خاص را داشتند شناسایی کردند .

این راهکار موجب شد که سهم بازار کمپانی ۱۵ درصد افزایش یابد .

تبلیغ کنندگان از دیدگاه تاریخی همواره توجه خاصی به زنان داشته اند که البته تصادفی نیست . اگرچه زنان نیمی از جمعیت را تشکیل میدهند اما مرکزیت آنان در خرید کالا و خدمات به اثبات رسیده است .

بسیاری از پژوهش ها نشان داده اند که زنان ۸۰ درصد پیراهن های آنها را خریداری میکنند . آنان مسئول ۷۵ درصد نوسازی منازل اند . به عبارت دیگر زنان مهم اند .

تولید کنندگان سیگار از دوران قدیم متوجه اهمیت تعیین موقعیت محصول خود شده اند . سیگارهای ویژه زنان معمولا عناوینی چون «اسیم – باریک» و «سوپر اسلیم – ابر باریک» دارند، تولید کنندگان به تازگی نام های تجاری تازه ای خلق کرده اند که با مفاهیم سنتی متفاوتند . برای مثال «داکوتا» نامی تجاری است برای زنانی که به فعالیت هایی چون کشتی ، مسابقه تراکتوررانی و بیلیارد گرایش یافته اند .

«مارلبورو» با فیلتر قرمز رنگی که داشت ، سیگاری زنانه محسوب می شد و تنها یک درصد سهم بازار را داشت ، لئوبرنت در سال ۱۹۴۵ با تبلیغات موفقیت آمیزی که ارائه کرد، مارلبورو را به عنوان سیگاری مردانه معرفی کرد .

و برای این منظور تصویری از یک سوارکار خشن را که سیگار مارلبورویی گوشه لب داشت ، ارائه کرد . برنت هرگز از تصویر زنان برای تبلیغات خود استفاده نمی کرد . در عرض چند سال، مارلبورو به محبوب ترین سیگار جهان تبدیل شد .

جامعه ی تبلیغات در طول چند سال گذشته دچار تغییرات زیادی شده ، و به معرفی زنانی که الزاما مادر یا همسر نیستند پرداخته است. تبلیغات امروز زنان مدرنی را نشان می دهد که بسیار قاطع و پویا هستند . مردان به صورت حامیان زنان تصویر شده اند و نه عکس آن .

کیارش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

سامانه سام سیروان

فروش: 43489149 | پشتیبانی: 43489148