مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

(آرشیو نویسنده kiarash)

با مدیریت مشغله‌های کاذب، برای خود زمان بخرید

با مدیریت مشغله‌های کاذب، برای خود زمان بخرید

  • 01 شهریور 1396
  • 2316
  • 0
برای رسیدگی به کارهای خود وقت ندارید و تمام درخواست‌های دیگران را به دلیل کمبود وقت رد می‌کنید؟ به نظر شما دلیل این شرایط چیست؟
۲۵ درس مدیریتی که بدون آنها نمی‌توان در کسب و کار موفق شد

۲۵ درس مدیریتی که بدون آنها نمی‌توان در کسب و کار موفق شد

  • 15 آذر 1395
  • 2418
  • 0
وقتی صحبت از مدیریت یک کسب و کار می‌شود، ممکن است متوجه شوید مهارت‌های زیادی برای یادگیری لازم دارید که قبلا حتی فکرش را هم نمی‌کردید. یکی از این مهارت‌های مهم توانایی «رهبری» است. واقعیت این است؛ حتی اگر به‌تنهایی کار کنید، باز هم در موقعیتی قرار می‌گیرید که باید امور را رهبری کنید. شاید این مسئله در ابتدای امر کمی ترسناک به نظر برسد؛ اما با دقیق‌تر شدن در موضوع، دستاوردهای آن ‌‌‌نه‌تنها باعث رونق کسب و کار شما می‌شود بلکه به رشد شخصیتی شما هم کمک می‌کند.
۹ علامتی که نشان می‌دهد همکاران شما قابل اعتماد نیستند

۹ علامتی که نشان می‌دهد همکاران شما قابل اعتماد نیستند

  • 13 آذر 1395
  • 2762
  • 0
همکاران غیر قابل اعتماد می‌توانند فضای کاری را فلج کنند! کافی است کتاب "ژان لو کره" (John Le Carre) به نام "دوره‌گرد، خیاط، سرباز، جاسوس" را بخوانید که در آن جرج اسمایلی که یک جاسوس بریتانیایی است متقاعد می‌شود که همکار سابقش عامل نفوذی شوروی بوده است.
۱۳ کاری که افراد خلاق و قدرتمند انجام نمی‌دهند

۱۳ کاری که افراد خلاق و قدرتمند انجام نمی‌دهند

  • 13 آذر 1395
  • 2355
  • 0
امی مورین در کتاب خود به فهرست کارهایی اشاره می‌کند که افراد دارای ذهن قدرتمند از آن‌ها دوری می‌کنند. مطمئنا، قدرت ذهنی افراد در عملکرد آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود و بر مواردی چون نگرش و رویارویی آن‌ها با ترس‌هایشان اثر بسزایی می‌گذارد. "امی مورین" (Amy Morin) در کتاب خود با عنوان "۱۳ کاری که افراد دارای قدرت ذهنی بالا انجام نمی‌‌دهند" نوشته است که توسعه‌ی قدرت ذهن یک "رویکرد سه جانبه" است. چرا که به توانایی شما در کنترل افکار، رفتارها و احساسات مربوط می‌شود.
۴ روش درست برای پاداش دادن به کارمندانتان

۴ روش درست برای پاداش دادن به کارمندانتان

  • 13 آذر 1395
  • 2557
  • 0
برای بالا بردن راندمان کاری کارمندان از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها پاداش دادن به کارمندان است که البته در کنار بالاتر رفتن راندمان کاری باعث ایجاد حس وفاداری به کمپانی نیز می‌شود. اصولا کارمندان جوان که فعالیت‌های زیادی نیز دارند همیشه می‌خواهند بدانند آیا مدیر شرکت یا کمپانی به فعالیت‌های آنها توجه کرده و قدردان زحمات آنها هست یا خیر. دادن پاداش نیز نه تنها باعث می‌شود که این کارمندان جوان به کار خود با روحیه و انگیزه بالاتری ادامه دهند بلکه نوآوری و خلاقیت را نیز چاشنی کارشان می‌کنند.
۲۱ نکته‌ ای که در رابطه با افزایش حقوق نباید عنوان کنید

۲۱ نکته‌ ای که در رابطه با افزایش حقوق نباید عنوان کنید

  • 13 آذر 1395
  • 2374
  • 0
مذاکره درباره‌ی حقوق و دستمزد، هنری است که باید در خودتان پرورش دهید؛ فرقی نمی‌کند که در حال تقاضای یک شغل جدید باشید یا کارمندی هستید که می‌خواهید پس از مدتی حقوق‌تان افزایش پیدا کند. مبارزه، یک بخش اساسی در مذاکره درباره‌ی حقوق و مزایا است. شما می‌خواهید تا آنجا که ممکن است حقوق خود را افزایش دهید. از طرفی سازمان شما می‌خواهد تا آنجا که جا دارد، پول کم‌تری به شما بدهد. در اینجا درگیر یک فرآیند پیچیده، استرس‌زا و نفس‌گیر هستیم.
۳ مورد از بدترین اشتباهاتی که یک فروشنده می تواند انجام دهد

۳ مورد از بدترین اشتباهاتی که یک فروشنده می تواند انجام دهد

  • 13 آذر 1395
  • 2640
  • 0
برخی از اشتباهات در فرایند فروش وجود دارند که شماری از فروشندگان، همیشه و بدون اینکه بدانند آن‌ها را مرتکب می‌شوند. اگر شما مرتکب اشتباهی شوید که به کاهش فروش محصولات شرکت شما منجر شود، چه‌ می‌کنید؟ مسلما پاسخ شما این است که با اعمال تغییراتی، اطمینان می‌یابید که دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. هیچ فروشنده‌ای نمی‌خواهد یک اشتباه را مرتبا تکرار کند؛ با این حال، بعضی از آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، چون اصلا متوجه اشتباهشان نیستند. به یاد داشته باشید اصلاح مشکلی که هنوز شناسایی نشده است، غیرممکن است.
۸ دلیل برای اخراج یک کارمند

۸ دلیل برای اخراج یک کارمند

  • 13 آذر 1395
  • 2493
  • 0
گاهی اوقات هر قدر هم که محافظه‌کار باشید، باز هم اخراج برخی کارمندان اجتناب‌ناپذیر است. به عنوان مدیر یا صاحب بیزینس، نه تنها باید با کارکنانِ سرسخت سر و کار داشته باشید، بلکه گاهی اوقات و به دلایل موجه باید از رفتار آن‌ها چشم‌پوشی کنید. با اینکه دادن‌ برگه‌ی اخراج یک کارمند به دست او، کار خوشایندی نیست، اما گاهی اوقات برای پیشرفت کسب‌وکارتان باید این کار را انجام دهید. به جای این‌که به چنین کارمندانی اجازه‌ی فعالیت بیشتر بدهید‌ که عواقب جدی برای کسب‌وکار شما خواهد داشت، بهتر است حواستان کاملا به رفتار آن‌ها باشد. اگر شما چند مورد از نشانه‌های زیر را در رفتار یکی از کارمندان خود دیدید بهتر است سریع‌تر او را اخراج کنید.
چگونه می توان کسب و کاری را بدون سرمایه آغاز کرد

چگونه می توان کسب و کاری را بدون سرمایه آغاز کرد

  • 13 آذر 1395
  • 2414
  • 0
بسیاری از کارفرمایانی که مشتاق راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستند، می‌گویند سرمایه‌ی کافی برای این کار را ندارند. حتی بعضی از آن‌ها ایده‌های بکری نیز دارند؛ ولی فکر می‌کنند برای شروع بیزینس، باید برنامه‌ی جامع درازمدت و سرمایه‌ی کلان داشته باشند. اما واقعیت این است که بیشتر کارآفرینان موفق، با تلاش فراوان و بضاعت کم، توانسته‌اند کسب‌وکار خود را راه بیاندازند. پس اگر واقعا به دنبال تأسیس کسب‌وکار خود هستید، همیشه راهی برای انجام آن، حتی با وجود داشتن منابع کم خواهید یافت. در اینجا به پنج نکته‌ی کلیدی اشاره می‌کنیم که کارآفرینان موفق برای شکوفایی و پیشرفت بیزینس خود استفاده می‌کنند.
چگونه در قراردادهایی با‌ ارزش بالا مذاکره کنیم

چگونه در قراردادهایی با‌ ارزش بالا مذاکره کنیم

  • 13 آذر 1395
  • 2416
  • 0
مسئولان فروش شرکت‌ها باید پیچ‌وخم مذاکره را به‌خوبی یاد بگیرند تا بتوانند اهداف فروش خود را به سطح بالاتری برسانند. مذاکره خوب یعنی دو سر برد و همان‌گونه که تحقیقات نشان می‌دهند؛ اگر در مذاکره اهداف دو طرف رعایت شود، ارزش آن بسیار بیشتر خواهد شد. در این مقاله به روش‌هایی برای مذاکره در قراردادهایی با ارزش بالا می‌پردازیم.

۱۰ روش نامتعارف اما کاربردی برای ساخت و توسعه برند خودتان

  • 13 آذر 1395
  • 2249
  • 0
توصیه‌های زیادی برای توسعه‌ی یک برند اختصاصی مطرح شده است. در این مطلب به سراغ ۱۰ مورد از روش‌های نامتعارف رفته‌ایم. ما در اینجا نمی‌خواهیم توصیه‌های تکراری به شما ارائه دهیم؛ توصیه‌هایی مثل «برو جلو و کارتو شروع کن» یا «خودت باش». این حرف‌ها بارها و بارها تکرار شده‌اند. اکنون زمان این است که توصیه‌هایی واقعی و عملی برای ساختن برند خودتان دریافت کنید.
۱۰ روش نامتعارف اما کاربردی برای ساخت و توسعه برند خودتان

۱۰ روش نامتعارف اما کاربردی برای ساخت و توسعه برند خودتان

  • 13 آذر 1395
  • 2350
  • 0
توصیه‌های زیادی برای توسعه‌ی یک برند اختصاصی مطرح شده است. در این مطلب به سراغ ۱۰ مورد از روش‌های نامتعارف رفته‌ایم. ما در اینجا نمی‌خواهیم توصیه‌های تکراری به شما ارائه دهیم؛ توصیه‌هایی مثل «برو جلو و کارتو شروع کن» یا «خودت باش». این حرف‌ها بارها و بارها تکرار شده‌اند. اکنون زمان این است که توصیه‌هایی واقعی و عملی برای ساختن برند خودتان دریافت کنید.
۵ اصل جذب سرمایه عمومی برای ایده ها

۵ اصل جذب سرمایه عمومی برای ایده ها

  • 13 آذر 1395
  • 2432
  • 0
این روزها، رسانه‌ها پر از داستان‌هایی از موفقیت سرمایه‌گذاری‌های مختلف هستند، به همین علت سالانه پروژه‌های زیادی ایجاد می‌‌شود. داستان‌هایی همانند فیلم ورونیکا مارس، 10-Year Hoodie و Fidget Cube باعث شده‌اند جذب سرمایه‌گذار، کاری آسان و دست‌یافتنی به نظر برسد. با این حال، پروژه‌های زیادی را می‌بینیم که در این وب‌سایت‌ها شکست خورده‌اند.چگونه باید در کیک‌استارتر، بودجه پروژه خود را تأمین کنید و در این راه شکست نخورید؟ باید با یک ایده، کار را شروع کنید. سپس، همه‌چیز بستگی به پیشبرد درست ایده دارد.
چگونه می‌توان یک رئیس فوق العاده شد

چگونه می‌توان یک رئیس فوق العاده شد

  • 13 آذر 1395
  • 2338
  • 0
رئیس‌های خوب به‌راحتی پیدا نمی‌شوند. اگر از ۱۰ فرد مختلف بخواهید رئیس مورد علاقه خودشان را برایتان توصیف کنند، به‌احتمال‌زیاد با ۱۰ تعریف مختلف مواجه می‌شوید. همان‌طور که تصور ذهنی ما از همسر، پدر، دوست و ... بی‌نقص با یکدیگر متفاوت است، تصور ذهنی ما با افرادی که هرروز با آن‌ها سروکار داریم هم متفاوت است. حالا فرض کنید بخواهید رئیسی بی‌نقص باشید، پس باید با تصورات جداگانه صدها نفر هماهنگ شوید، کاری که کم‌وبیش غیرممکن است.
۲۸ موردی که نشان می‌دهد رئیس خوبی هستید

۲۸ موردی که نشان می‌دهد رئیس خوبی هستید

  • 09 آذر 1395
  • 2319
  • 0
چگونه می‌توانید رئیس خوبی باشید؟ مطمئنا نمی‌توانید از اتاق‌تان بیرون بیایید و مستقیما از کارمندان خود این سؤال را بپرسید. چراکه اگر رئیس وحشتناکی باشید، آن‌ها به خاطر منافع خود حقیقت را به شما‌ نخواهند گفت. در هر صورت، باید به خودتان مراجعه کنید و با بررسی بازتاب‌ها، پاسخ این پرسش را پیدا کنید. ضمن این‌که، علائم ظریفی وجود دارد که در صورت مثبت بودن، نشان می‌دهد شما یک رهبر عالی هستید.
اشتباهات بازاريابي و راهكارها

اشتباهات بازاريابي و راهكارها

  • 27 آبان 1395
  • 2407
  • 0
اگر بخواهید دست به هر كاری بزنید، موفقیت و شكست هر دو، انتظارتان را می‌كشند. چه بخواهید آشپزی یاد بگیرید، چه دانشگاه قبول شوید و چه كسب و كاری راه بیندازید، اوضاع بر همین منوال است. بازاریابی و تبلیغ یك كسب و كار هم بخشی از امور جاری یك صاحب شغل است كه موفقیت و ناكامی پایه و اساس نتایج آن هستند. بازاریابی هم فنون خاص خودش را دارد و نكات ظریفی در لابه‌لای این فنون نهفته‌اند كه می‌توانند امكان موفقیت یا شكست یك طرح بازاریابی را رقم بزنند. معمولا بازاریابان اشتباهات رایجی را مرتكسبمی‌شوند كه در میان همه آنها مشترك هستند و چندان به نوع كسب و كار ارتباطی ندارند. به علاوه راهكارهای عمومی پیشبرد موفقیت‌آمیز بازاریابی هم وجود دارند كه در كل برای همه بازاریابان مفید واقع شده به دردشان خواهند خورد. در ضمن توصیه‌های ...
 استراتژیهای بازاریابی و جنبه های عاطفی مشتریان

استراتژیهای بازاریابی و جنبه های عاطفی مشتریان

  • 27 آبان 1395
  • 2522
  • 0
درك صحيح و درست از مفهوم بازاريابي اولين گام در جهت تحقق آرمانهاي اين علم است. مفهومي كه مي توان آن را تركيبي از علم و هنر دانست كه در عصر حاضر باتوجه به تحولات و سير صعودي تغييرات و پيشرفتها تنها ياري دهنده و ضامن بقاي سازمانهاست. بايد دانست كه مفهوم بسيار انعطاف پذير بازاريابي سازمانها را ياري مي دهد تا در هر عصري و در مقابله با هر تحولي راه مناسب را درپيش گيرند. در عصر حاضر نيز بايد توجه داشت كه بازاريابي چه افقي را براي پيشرفت و بقا پيش روي سازمانها مي گشايد. امروزه كه مشتريان حرف اول را در سازمانها مي زنند و همه سازمانها درپي جذب و حفظ آنها در برابر رقباي خود هستند، با اين مشكل مواجه مي شوند كه مشتريان، بسيار قدرتمند، باهوش و دست نيافتني شده اند و اين درحالي است كه رقابت بين سازمانها براي جلب اين چنين مشترياني بسيار سخت و طاقت فرسا خو...
نگرشي نوين به بازاريابي ، بازاریابی چیست،

نگرشي نوين به بازاريابي ، بازاریابی چیست،

  • 27 آبان 1395
  • 2451
  • 0
عصر فناوري، براي انسانهاي درگير در زندگي ماشيني، دستيابي به يك ارتباط توأم با عواطف و احساسات و ارضاي نيازهاي عاطفي را به يك آرزوي دست نيافتني تبديل كرده است و براي بازارياباني كه تيزبينانه همه تحولات پيرامون را براي كسب يك موقعيت مناسب كنكاش مي كنند، شايد اين نكته كمتر موردتوجه قرار گرفته باشد. باتوجه به اين نكته كه امروزه مشتريان به شدت زير بمباران تبليغاتي شركتهاي مختلف قرار دارند و به طور معمول روزانه هزاران تبليغ و پيام بازرگاني را دريافت مي دارند، انتخاب به چه صورت خواهدبود. آيا مشتريان خسته از همه تبليغات مختلف كدام محصول و خدمت را انتخاب خواهندكرد؟ آيا داشتن يك تجربه خريد مثبت و يك احساس خوشايند از فرايند خريد چه ميزان در اين انتخاب موثر خواهدبود؟ و اين همان كاربرد عاطفي و احساس در بازاريابي امروز است. سازمانها و شركتهاي نوآور و يا...
 چگونه به مشتری تخفیف ندهیم؟

چگونه به مشتری تخفیف ندهیم؟

  • 27 آبان 1395
  • 2756
  • 0
اخیرا برای خرید لباس به فروشگاه لباسی رفتم که قیمت اجناسش نه ارزان بود و نه بی دلیل گران. پول لباسم را پرداخت کردم بدون اینکه وقتم را سر چانه زنی و درخواست تخفیف هدر بدم. من هم به عنوان یک سخنران حرفه برای سخنرانی قیمت های خودم را دارم، نه ارزان است و نه بی دلیل گران. همیشه سعی کرده ام در قیمت گذاری شفافیت داشته باشم و وقتم را برای مذاکره بر سر قیمت هدر ندهم.
۹ روش که نشان دهیم این کالای گران قیمت کلاهی بر سر فروشنده است

۹ روش که نشان دهیم این کالای گران قیمت کلاهی بر سر فروشنده است

  • 27 آبان 1395
  • 2538
  • 0
تا اینجا دائم از ارزش به جای قیمت صحبت کرده ایم اما واقعیت این است که برای هر دو سر معامله این قیمت است که حرف نهایی را میزند، درست زمانی که مشتری می خواهد هزینه را پرداخت کند بازهم چانه های جدید شروع می شود، اگر مطمئن باشید که کالایی که می فروشید به اندازه ای دقیق قیمت گذاری شده است که ارزش آن واقعا برای مشتری در حد قیمتش باشد پس به این زودی کوتاه آمدن و تخفیف دادن برای شما ضرر است.
۱۳ مهارت برای یک فروش فوق‌العاده

۱۳ مهارت برای یک فروش فوق‌العاده

  • 15 آبان 1395
  • 2371
  • 0
حرفه فروش دچار تغییرات بنیادی شده است. خریدار مسئول است، فروش میدانی در حال تبدیل شدن به فروش در فضای داخلی است و فناوری در حال متحول کردن این حرفه است. خبر ناگواری است که برخی پیش‌بینی می‌کنند طی سال‌های آتی حدود ۱۵ میلیون شغل فروش از بین خواهد رفت.
۷ استراتژی روانشناسی برای کسب مهارت در مذاکرات فروش

۷ استراتژی روانشناسی برای کسب مهارت در مذاکرات فروش

  • 15 آبان 1395
  • 2622
  • 0
آماده‌شدن برای مذاکره با مشتریان یا سرمایه‌گذاران به‌منظور فروش کالا یا خدمات به آنها یا جذب سرمایه، به‌خصوص وقتی پای مسائل مهم و معاملات پرسود در میان باشد، می‌تواند باعث ایجاد ترس، نگرانی و استرس و حتی تفکراتی منفی در کارآفرینان بشود. این تفکرات منفی حتی ممکن است کل مذاکره فروش را در ذهن کارآفرین، و حتی پیش از آغاز جلسه‌ی مربوطه، شکست‌خورده به نظر برساند. اگر فرآیند فروش را شبیه یک مبارزه در نظر بگیریم، اولین میدانی که کارآفرین یا فروشنده باید از آن برنده خارج بشود، جنگ درونی و ذهنی او خواهدبود. بدین منظور، کارآفرینان باید برای کسب مهارت‌های روان‌شناحتی لازم برای فروش کالا یا خدمات خود تلاش کنند.
مروری بر اصول و تکنیکهای فروش

مروری بر اصول و تکنیکهای فروش

  • 15 آبان 1395
  • 2571
  • 0
فروش، نوعی کمک به دیگران است برای ارتقای کیفیت کار و زندگی آنها. در سال های اخیر، فروش تغییرات شگرفی داشته. رقابت ها، فوق العاده شدیدتر و فروشنده ها خیلی بیشتر شده اند. آنهایی که می خواهند مشتری بیشتری جذب کنند، باید هوش و شخصیت برتری داشته باشند و حتی نوع لباس پوشیدن، صحبت کردن و راه رفتنشان هم اهمیت پیدا می کند. رقابت در فروش، مثل رقابت در مسابقات ورزشی است که اگر دایم آموزش نبینید و تمرین نکنید، رقبا از شما جلو می زنند. اگر به طور دایم بهتر نشوید، حتماً بدتر می شوید و می روید در جمع همان80 درصد پایینی.
۵ راه حل برای نفوذ به یک بازار اشباع

۵ راه حل برای نفوذ به یک بازار اشباع

  • 15 آبان 1395
  • 2438
  • 0
نفوذ در یک بازار اشباع، تردیدهای خاص خود را به همراه دارد اما راهکارهایی هم وجود دارد که این امر را شدنی کند. آیا می‌خواهید در یک بازار اشباع، جایگاهی برای خود تصاحب کنید؟ در نگاه اول، ممکن است امری دلهره‌آور و دست‌نیافتنی به نظر برسد، اما ارزش تلاش کردن را دارد، چرا که همین تصمیم‌گیری‌های ترسناک در حوزه‌ی کسب و کار  است که می‌تواند به رشد شما کمک کند.
مهارت‌هایی که بدون آنها مشتری را از دست می‌دهید!

مهارت‌هایی که بدون آنها مشتری را از دست می‌دهید!

  • 15 آبان 1395
  • 2555
  • 0
برای هر کارمندی که رو در رو با مشتریان سروکار دارد، واجب است که در زمینه «مهارت‌های ویژه خدمات مشتری» چیره باشد. بدون داشتن این مهارت‌ها ریسک ناامید کردن مشتریانتان و همچنین از دست دادن آنها را افزایش می‌دهید.خوشبختانه چند مهارت جهانی وجود دارند که هر عضو پشتیبانی می‌تواند در آنها استاد شود که به‌شدت فعل‌وانفعالات کارکنان را با مشتریان بهبود می‌بخشند. مهارت‌های خدمات مشتری که اهمیت دارند:
هفت نشانه که شما در حال از دست دادن مشتریانتان هستید!

هفت نشانه که شما در حال از دست دادن مشتریانتان هستید!

  • 15 آبان 1395
  • 2478
  • 0
داشتن مشتریان دائمی و وفادار، آرزوی هر صاحب کسب و کار و تجارتی است. به خصوص این امر برای کسب وکارهای کوچک مایه دلگرمی و آرامش خاطر است. تعجبی نیست که از دست دادن مشتریان دائمی برای هر ارزش آفرینی، بسیار ناراحت کننده و برای کسب و کارش بسیار ضرر آفرین باشد. در این نوشته، قصد داریم، به تجربه و بر اساس مطالعات و بررسی ها، تعدادی از دلایلی که باعث می شود کارآفرینان و ارزش آفرینان تجارت ها و کسب و کارهای کوچک، مشتریان دائمی شان را از دست بدهند، طرح نمایم. آگاهی از این موارد، می تواند به شما این هشدار را بدهد که آیا در حال از دست دادن مشتریان دائمی تان هستید یا نه؟ و در صورتیکه جواب مثبت باشد، به شما به کمک کند تا جلویش را بگیرید.
چگونه در یک معامله دو برابر سود کنیم؟

چگونه در یک معامله دو برابر سود کنیم؟

  • 15 آبان 1395
  • 2357
  • 0
توماس اس بولکووسکی متخصص روانشناسی بازارهای سهام در یکی از مطالب جذاب خود با عنوان «تعیین اهداف سرمایه‌گذاری» در خصوص سهامدار و معامله‌گری به نام باب می‌نویسد: ایمیلی را از شخصی که به او باب می‌گویم، دریافت کردم که می‌گفت: موجودی حساب کارگزاری خود را ظرف شش ماه از 15000 دلار به 25000 دلار افزایش خواهد داد.
چگونه بفروشیم ?

چگونه بفروشیم ?

  • 15 آبان 1395
  • 2533
  • 0
به نظر شما تعجب آور نیست وقتی با بازاریابهائی مواجه می شویم که به دنبال بهترین ارتباط بازاریابی و فروش هستند و در همین حال از بارزترین ابزارها که درست در مقابل چشمانشان قرار دارد، غفلت می ورزند؟ آنچه که حتی موضوع را حیرت انگیزتر می کند این است که به جای تشخیص عوامل اثرگذار ناخودآگاه، آنها تمام تلاش خود را صرف پیدا کردن این" بهترین روش" می کنند که غالباً یکطرفه، غیر حسی و گاهی حتی مبالغه آمیز است.
چگونه یک محصول را گرانتر از رقبا بفروشیم؟

چگونه یک محصول را گرانتر از رقبا بفروشیم؟

  • 15 آبان 1395
  • 2451
  • 0
آنچه که درباره لوکس فروشی در دنیای تجارت مطرح می شود غالباً با کلیه فاکتورهای بازاریابی معمول متفاوت است؛ و اگر شما خدمت یا محصولی دارید که ارزش گذاری بالاتری نسبت به رقبا برای آن قائل هستید باید در مورد مارکتینک کالاهای لاکچری بیشتر بدانید و حتی اگر هنوز چنین خدمت یا محصولی را ایجاد نکرده اید در کنار سایر محصولات خود از فروش کالای لاکچری غفلت نکنید. تکنیک های بازاریابی لوکس در دنیا بر سه محور اصلی استوار است که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.
جنس گران شده را چگونه به مشتری بفروشیم؟

جنس گران شده را چگونه به مشتری بفروشیم؟

  • 15 آبان 1395
  • 2586
  • 0
وقتی یک محصول گران می‌شود، حتی حرفه‌ای‌ترین فروشنده‌ها با این دغدغه از خواب بیدار می‌شوند که «با چه حیله‌ای این محصول را بفروشم؟!». یکی از مشکلات همیشگی در بازار و عرصه فروش، فروش یک جنس با قیمت بیشتر است. وقتی یک تولیدکننده، به فکر افزایش قیمت یک محصول است، خریدار او، که می‌تواند خودش فروشنده دست دوم باشد هم، این دردسر را متحمل می‌شود. این مشکل تا رسیدن کالا به دست مشتری نهایی ادامه دارد. یک شرکت یا تولیدی تا زمانی می‌تواند سر پا بایستد که سودده باشد.
چگونه به مشتریانی که بر سر قیمت چانه می زنند بفروشیم؟

چگونه به مشتریانی که بر سر قیمت چانه می زنند بفروشیم؟

  • 15 آبان 1395
  • 2478
  • 1
خیلی از ما هنگام خرید یک کالا دائما به فکر قیمت آن هستیم و بعضا کیفیت را در اولویت پایین تر قرار می دهیم. خوب البته این هم طبیعی است چون هر شخصی علاقه مند است با پول کمتر منافع بیشتری کسب کند. اما مشکل زمانی رخ می دهد که مشتریان به صورت افراطی و طولانی شروع به چانه زدن بر سر قیمت با فروشنده می کنند و این منجر به کلافه شدن فروشنده می شود و فروشندگان همیشه از این موضوع گله مندند که وقت و انرژی زیادی را باید برای چانه زدن با این مشتریان صرف کنند. اما فروشندگان باید بدانند که همیشه حق با مشتری است. حال سوال فروشندگان این است که در مقابل این مشتریان چه باید کرد که هم فروش با قیمت مورد نظر ما صورت گیرد و هم مشتری را از دست ندهیم؟ برای جواب به این سوال اول باید بدانیم خریداران به چه دلایلی چانه می زنند.
نحوه صحیح برخورد و رفتار با مشتریان

نحوه صحیح برخورد و رفتار با مشتریان

  • 15 آبان 1395
  • 2667
  • 1
برخورد با مشتریان کار ساده ای نیست چون خیلی از آنها تندخو و بی صبر هستند. تکنیک من این است که آنها را با مهربانی مطیع خود میکنم. فقط کافی است که تا جایی که از عهده تان برمی آید به آنها کمک کنید و برخوردی مثبت و دوستانه داشته باشید. تازمانیکه این کارها را انجام دهید، هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. نباید اجازه دهید که یک مشتری گستاخ و بی ادب روزتان را خراب کند. باید یک طوری با او کنار بیایید چون مشتری بعدی ممکن است مثل قبلی نباشد.
6 نکته ی مهم درباره ی چگونگی همکاری با یک فرد تأثیر گذار

6 نکته ی مهم درباره ی چگونگی همکاری با یک فرد تأثیر گذار

  • 15 آبان 1395
  • 2332
  • 0
(Influencer: فرد تأثیرگذار: بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار نوعی از بازاریابی است که از انواع فعالیت ها و تحقیقات اخیر به دست آمده و در آن برای تصمیم گیری و فعالیت در بازار بر روی برخی از افراد مهم و کلیدی تمرکز شده است که می توانند در این زمینه مفید باشند، در عوض اینکه شرایط بازار در نظر گرفته شود.مترجم.) هر بار که کامپیوتر را روشن میکنم، ایمیل هایم را چک میکنم و وارد شبکه های اجتماعی میشوم، همزمان درباره ی انبوه کارهایی که باید انجام بدهم نیز فکر میکنم: باید مطلب جدید بنویسم، پاد کست تولید کنم، با گروه 750 نفری نمایندگانم در تماس باشم، حساب های بازاریابی موجود در رسانه های  اجتماعی را به روز کنم، به آگهی های تبلیغاتی رسیدگی کنم، امور مالی را با حسابدار بررسی کنم، برای برگزاری یک نشست آنلاین برنامه ریزی کنم، روی وب سایت جدیدم...
21 اصل روانشناسی فروش

21 اصل روانشناسی فروش

  • 15 آبان 1395
  • 2413
  • 0
.اصل 1 : دو دلیل اصلی خرید یا عدم خرید میل به سود بردن و ترس از ضرر کردن است. .اصل 2 : مردم احساسی تصمیم می گیرند و بعد با منطق این تصمیم را توجیه می کنند. .اصل 3 : برای مشتری مهم نیست که کالای شما چیست و چه گونه است برای او مهم این است که کالای شما چه کاری برای او انجام می دهد.
5 جمله که مانند آب روی آتش مشتری عصبانی اثر می کند!

5 جمله که مانند آب روی آتش مشتری عصبانی اثر می کند!

  • 15 آبان 1395
  • 4094
  • 0
… یا چگونه یک مشتری عصبانی را مدیریت کنیم! داشتن مشتری های ناراضی و عصبانی برای مشاغل مختلف بسیار بد و منفی است. و اگر این مشاغل، خیلی بزرگ نباشند و نفسشان از جای گرم در نیاید، بدتر خواهد بود. اما، نکته مهم این است که، اگر زمانی چنان اتفاقی افتاد، چگونه نارضایتی و خشم مشتری، مدیریت شود و جلوی سرایت آن به دیگر مشتریان، و تبدیل شدن آن به بحران بزرگتر و فراگیر تر، گرفته شود. وجود مشتری های عصبانی، قویترین ضد تبلیغ ممکن برای هر شرکت یا موسسه است. اثر منفی مشتریان ناراضی بر مشاغل کوچک، بخصوص اگر در ابتدای تولد خود (استارت آپ) باشند، ممکن است آن ها را به تعطیلی بکشاند.
ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

  • 15 آبان 1395
  • 2327
  • 0
برای اینکه یک کسب و کار پایدار بماند و همچنین سودآور باشد لازم است تا زمینه‌های راه‌اندازی آن و همچنین بسترهای فعالیت و بازاریابی کسب و کار به طور دقیق بررسی شود. در ذیل پیشنهاداتی برای شروع و راه اندازی روان یک کسب و کار و سرپا و سود آور نگهداشتن آن برای یک دوره بلند مدت ارایه می‌شود
۱۲ نشانه‌ای که می‌گویند کسب‌و‌کار ما پول‌خوری دارد + راه‌حل

۱۲ نشانه‌ای که می‌گویند کسب‌و‌کار ما پول‌خوری دارد + راه‌حل

  • 10 آبان 1395
  • 2260
  • 0
همانطور که خون مایع حیات انسان است و خونزیری ممکن حیات فرد را از او بگیرد، پول هم بدون ‌انکار مایع حیات کسب و کار است. وقتی کسب و کارتان دچار خونریزی یا درست‌تر بگوییم پول‌ریزی شد، پس بدانید که وضعیت آن بحرانی است. شما می‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید، چگونه؟ به این 12 هشدار خوب توجه کنید و بفهمید که چگونه ‌می‌توانید جلوی پول‌ریزی کسب و کارتان را قبل از آن که خیلی دیر شود، بگیرید.
پر درآمد ترین شغل های ایران

پر درآمد ترین شغل های ایران

  • 08 آبان 1395
  • 2557
  • 0
همشهری جوان: دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می شوند هیچ کس دوست نداشته باشد کسی از میزان دقیق دارایی اش باخبر شود. اینها تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه هم نمی شود، اگر به دوروبرتان دقت کنید، حتی آدم های کم درآمد هم به طور دقیق به شما نمی گویند چقدر درآمد دارند! این شاید خودش موضوع خوبی برای یک پرونده در آینده باشد که چرا ما تا این حد پنهان کار یا محافظه کار هستیم اما فعلا همین بس که این فضا را درک کنید و بدانید ما برای تهیه این پرونده با چه دشواری هایی مواجه بودیم.   موضوع پرونده درآمدزاترین تخصص های حال حاضر ایران است. این موضوع را با پردرآمدترین اشخاص ایران اشتباه نگیرید که آن حکایت دیگری دارد. حتی موضوع مورد بحث ما مربوط به مشاغلی مثل ساختمان سازی یا کارخانه داری نیست که آنها بیش از تخصص به سرمایه نیاز دارند.   بنا...
پنج توصيه‌ ثروتمندترين مرد جهان براي موفقيت در كسب و كار

پنج توصيه‌ ثروتمندترين مرد جهان براي موفقيت در كسب و كار

  • 01 آبان 1395
  • 2272
  • 0
بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان است که 11 سال متوالی برنده این عنوان بوده و دارایی او در حدود 51 میلیارد دلار تخمین زده می شود. گیتس در سن 43 سالگی ثروتمندترین مرد جهان بود. او از سن 20 سالگی تاکنون رئیس شرکت مایکروسافت بوده است که ارزش آن چیزی در حدود 50 بیلیون دلار است. گیتس با دگرگونى مایكروسافت و تبدیل آن به یك بازیگر مهم در صنعت كامپیوتر و استفاده از جایگاه برتر جدید براى ایجاد بسترى جهت رشد خیلى زیاد در برنامه‌هاى كاربردى فكر خود را به منصه ظهور گذاشت. گیتس از همان ابتدا و خیلى زود دریافت كه اگر بخواهد فكرش را به نتیجه برساند، لازم و ضرورى است كه یك استاندارد صنعتى ایجاد شود. او همچنین مى‌دانست كه اگر هركسى زودتر و قبل از همه‌ به آنجا برسد فرصت و شانس مهم‌ترى براى داشتن قدرت در صنعت كامپیوتر خواهد داشت.
10 راز موفقیت در کسب و کار جدید

10 راز موفقیت در کسب و کار جدید

  • 01 آبان 1395
  • 3022
  • 0
کارآفرینی و نوآوری در بخش های متعدد اقتصادی مطلبی است که مدت ها در کشور ما مورد بحث است. برای گسترش واهمیت عملی شدن این موضوع در کشورمان تسهیلاتی نیز برای کارآفرینان درنظر گرفته شده است. اما مسلما در این راه برای موفقیت و امکان ادامه مسیر آشنایی با راهکار های مناسب و درست الزامی است. به  ده راهکار مناسب که به کسب وکار شما خلاقیت ، نظم  و انعطاف پذیری می دهد اشاره خواهد شد. فعالین در این زمینه در هر کجای دنیا با به کار بستن این اصول کلی می توانند امیدوار باشند که گام های نخستین خود را به درستی برداشته اند.
اصول طلایی مشتری مداری

اصول طلایی مشتری مداری

  • 03 مهر 1395
  • 2788
  • 0
مشتری مداری با استخدام هر عضوی از سازمان آغاز می شود   احترام در همه جا و برای همه مشتریان ضروری است   مشتری مداری کنار آمدن با مشتریان ناسازگار است   شکایات مشتری ارزان ترین راه شناخت مشتریان است   ارتباطات مشتری را با گوش کردن مدیریت کنید   رضایت کارکنان رابطه ای مستقیم با رضایت مشتریان دارد   مشتری داور نامریی و نهایی موفقیت یا شکست است
10 نكته در مورد بازاريابي خودتان و تجارتتان

10 نكته در مورد بازاريابي خودتان و تجارتتان

  • 03 مهر 1395
  • 2959
  • 0
اگر شما مانند اكثر پيمانكاران و مديران اجرايي شركت‌هاي تجاري كوچك هستيد، شب‌بيداريهاي بسياري كشيده‌ايد و به اين نكته فكر كرده‌ايد كه چگونه تعداد مشتريان و ميزان فروش را افزايش دهيد. بنابراين، بازاريابي كار تجاري به امري خطير در موفقيت كلي شما تبديل مي‌شود. حتي اگر تاكنون شركت شما بازاريابي رسمي يا برنامه‌ تجاري نداشته، موارد معتعدد بسياري وجود دارد كه بوسيله آنها مي‌توانيد خدمات و محصولات شركت خود را توسعه دهيد و در بازار عرضه كنيد در اينجا 10 ايده اصلي و ساده را براي قرار دادن تلاش‌هاي بازاريابي شما در مسير درست، ذكر مي‌كنيم :
 اعتماد مشتريان خود را جلب كنيد

اعتماد مشتريان خود را جلب كنيد

  • 03 مهر 1395
  • 2494
  • 0
افزايش اعتماد مشتريان بر عهده شما، شركت شما ، محصولات  و فروشگاه شما است و موثرترين راه براي افزايش فروش به شمار مي رود. زمانيكه مشتريان به شما اعتماد مي كنند، شما مي توانيد قيمت بالاتري نسبت به رقباي خود به آنها پيشنهاد كنيد.
ويژگيهاي يك فروشنده موفق

ويژگيهاي يك فروشنده موفق

  • 03 مهر 1395
  • 2478
  • 0
آنچه كه فروشنده موفق را از ديگر فروشندگان متمايز مي كند چيست؟ موفق ترين فروشندگان داراي ويژگيهاي ذيل هستند:
مدیریت کارکنان مشکل آفرین

مدیریت کارکنان مشکل آفرین

  • 01 مهر 1395
  • 2765
  • 0
وارد بسیاری را می توان نام برد که به اعتقاد مدیران نیاز به اقدام انضباطی دارد. بدون تردید یکی از مسائل جدی که مدیران با آن مواجهند، حضور نامرتب افراد در محل کار است که ارتباطی مستقیم با بهره وری دارد. علت این امر می تواند ریشه در بسیاری از مسائل داشته باشد؛ نخست آن که بسیاری از سازمان ها در همسو کردن هدف های کارکنان با اهداف سازمان کامیاب نبوده اند.
یک فروش به یادماندنی

یک فروش به یادماندنی

  • 01 مهر 1395
  • 2335
  • 0
کی از مسایل مهمی که فروشنده را به موفقیت می‌رساند، این است که بتواند فروش را در ذهن مشتری خاطره‌‌انگیز و به یاد ماندنی کند. براین اساس، چگونگی نوع برخورد و صحبت با مشتریان و فنون شروع و خاتمه مذاکره، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه پنج نکته کلیدی برای پایدارتر کردن تاثیر صحبت‌هایتان در ذهن مشتری ذکر می‌شود که به کارگیری آن برای انجام یک « فروش به یادماندنی» ضروری است.
انواع شخصیت های مدیریتی

انواع شخصیت های مدیریتی

  • 01 مهر 1395
  • 2601
  • 0
مدیران دارای مشخصات منحصر به فردی هستند که به صورت تواناییهای ارثی ، تجارب یادگیری یا مخلوطی از ایندو هستند و عملکرد و کارآیی آنها و سبک رهبری آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بسته به اینکه چه نوع ویژگیهایی در شخصیت مدیر یا رهبر وجود داشته باشد سبک رهبری او متفاوت خواهد بود و بازده‌های مختلفی خواهند داشت.
تأثیر مهم طراحی داخلی فروشگاه بر مشتری

تأثیر مهم طراحی داخلی فروشگاه بر مشتری

  • 01 مهر 1395
  • 2695
  • 0
از آنجا که تا چند سال گذشته، طراحی داخلی فروشگاه در کشور ما از جایگاه در خور توجهی برخوردار نبوده، این نوشتار سعی بر آن دارد که به اهمیت و تأثیر lمعماری داخلی در جذب مشتری و نهایتاً سیاست فروش بپردازد، تا با آگاهی از ارزش طراحی این فضاها ما نیز به روش های نوین خلاقیت ایده های کاربری و راهکارهای ابتکاری به شکلی مناسب با الگوها و دانش طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه ها در سطح استانداردهای جهانی نزدیک شویم.
چگونه در اولین برخورد با مشتری تاثیر گذار باشیم

چگونه در اولین برخورد با مشتری تاثیر گذار باشیم

  • 11 شهریور 1395
  • 2239
  • 0
به عنوان یک فریلنسر، گذاشتن تاثیری خوب در اولین برخورد برای ایجاد رابطه بـا مشتری بسـیار مهم است. مشتریان شخصی را می خواهند که بتوانند به او اعتماد کنند و با او کار کنند. علاوه بر این، این طبیعت انسان است که به کسانی که دوست دارد اولویت می دهد و با آنها همراه می شود. برخورد اول در واقع همه چیز است. در این پست ۱۲ روش وجود دارد که به شما کمک می کند چگونه در اولین برخورد با مشتری (چه در برخورد چهره به چهره، از طریق تلفن، و یا از طریق ایمیل) تاثیر گذار باشید.
چند نکته درباره‌ی نحوه برخورد با مشتریان ناراضی

چند نکته درباره‌ی نحوه برخورد با مشتریان ناراضی

  • 11 شهریور 1395
  • 2504
  • 0
حتماً بارها در هنگام کار با افرادی روبرو شده اید که به علت نامعلوم رفتاری توهین آمیز و ناسزاوار از خود بروز می دهند. شما را تهدید می کنند و می خواهند شما را بترسانند و تمام روز شما را خراب می کنند. در برخورد با چنین افرادی چه باید کرد؟ اگر این انسانها بتوانند باعث تحریک شما شوند و شما را عصبانی کنند، با برخورد نامناسب شما وضعیت سخت تر خواهد شد و این به ضرر خود شماست زیرا اگر متقابلاً با بی احترامی با او جر و بحث کنید نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.